کد خبر: ۳۶۳۵۸۰
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
0
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: آن دسته از افراد مجرد و ازدواج نکرده روستایی که متولد دهه ۶۰ باشند و تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج دریافت می‌کنند.
تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌های روستایی

انسیه خزعلی در جمع اهالی روستای برج از توابع زبرخان گفت: آن دسته از افراد مجرد و ازدواج نکرده روستایی که متولد دهه ۶۰ باشند و تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج دریافت می‌کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: لازم است دختران حتما قبل از ازدواج دوره‌های مهارتی را بگذرانند تا ازدواج موفقی داشته باشند و از آسیب‌هایی مانند طلاق جلوگیری شود.

وی به معضل ازدواج دختران در سنین پایین اشاره و بیان کرد: ضروری است دختران قبل از رفتن به خانه بخت به بلوغ فکری رسیده باشند تا زندگی زناشویی آنان منجر به طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها نشود.

خزعلی با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی و صنعتی روستای برج گفت: به یقین بانوان بخش عمده‌ای از کار و اشتغال و جهاد در روستا را برعهده دارند و روستای برج هم می‌تواند منطقه نمونه برای بهتر زندگی کردن جوانان باشد و فرصت‌های اشتغال در این منطقه به ویژه بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: اخیرا معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تفاهمنامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی منعقد کرده و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بانوان روستا‌های این منطقه در نظر گرفته است و راه‌اندازی ۲۰۰ صندوق خرد روستایی ویژه زنان نیز هدف‌گذاری شده است.

وی به پروژه نیمه تمام ورزشی روستای برج اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیارد تومان به این ورزشگاه اختصاص می‌یابد تا پس از راه‌اندازی بتواند سه روز از هفته به فعالیت زنان اختصاص یابد.

خزعلی اظهار امیدواری کرد: این روستا مرکز جهادی، کارآفرینی، فرهنگی و مقاومت برای بانوان باشد و با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر توسعه روستا‌ها و رفع مشکلات آن‌ها، قول مساعدت در زمینه حمایت‌های معنوی و مادی از بانوان منطقه را داد.

فرماندار زبرخان نیز در این نشست گفت: این شهرستان یک نقطه استثنایی و پر از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی و زیرساختی است.

سید یحیی سلیمانی افزود: عبور راه‌آهن سراسری به‌تن‌هایی شهرستان زبرخان را منحصر به‌فرد کرده و هنوز کل ظرفیت‌های زبرخان به فعلیت نرسیده است.

وی اضافه کرد: زبرخان پایتخت آلو در کشور است و واحد‌های آلو خشک‌کنی و آلو پاک‌کنی متعددی در آن فعالیت دارند که ۷۰ درصد از زحمت چیدن و پاک کردن و خشک کردن آلوی این منطقه برعهده بانوان است.

فرماندار زبرخان بیان کرد: بدون وجود زنان و نادیده گرفتن آن‌ها به‌طور قطع توسعه اتفاق نمی‌افتد به‌ویژه زنان روستایی که نقش مهمی در اقتصاد روستا دارند.

سلیمانی افزود: روستا‌ها به‌طور طبیعی باید تأمین مواد غذایی کشور را برعهده داشته باشند، اما امروز خالی از سکنه شده و مردمانش حاشیه‌نشین شهر‌های بزرگی مانند مشهد و نیشابور شده‌اند، زیرا مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی بینالود در شهرستان زبرخان ادامه داد: ۶ هزار نفر در بخش صنعت زبرخان فعالیت دارند که این تعداد تا ۱۵ هزار نفر قابل افزایش است.

فرماندار زبرخان با اشاره به معضل کودک همسری در شهرستان زبرخان گفت: باید این معضل از طریق قانون حل شود.

سلیمانی افزود: این شهرستان سالن ورزشی برای بانوان ندارد که درخواست همکاری دولت در این زمینه را داریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از دو کارگاه آلوخشک‌کنی و بسته‌بندی آلو و میوه‌های فصل دیدن و مشکلات آن‌ها در زمینه صادرات، رفع تعهد ارزی، بسته‌بندی و بیمه تأمین اجتماعی را بررسی کرد و قول پیگیری داد.

وی همچنین از مراحل اجرایی پروژه نیمه تمام ورزشی روستای برج بازدید کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: