April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۵۹۰
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۵
0
وقتی می‌خواهید در حد متوسط بمانید، یعنی دارید، توانایی‌ها و استعداد‌های خود را پنهان کنید و اجازه می‌دهید که فرصت‌های زیادی را از دست بدهید.
چگونه متوسط نباشیم؟

میان‌مایگی نوعی نگرش و شیوه‌ای از زندگی است. وقتی متوسطی، مدام مواظبی، کاری انجام ندهی که غیرمعمول باشد، خطری نکنی، کشف نکنی، تلاش نکنی، اشتباه نکنی، خطایی ازت سر نزند و خلاصه نه ببینی، نه بیابی.

کسی که به خود اجازه داده در سایه متوسط بودن بماند، به‌سادگی به فعلیت و پتانسیل کامل خود نمی‌رسد، زیرا میان‌مایگان، فراتر از محدوده راحتی خود تلاشی نمی‌کنند.

وقتی می‌خواهید در حد متوسط بمانید، یعنی دارید، توانایی‌ها و استعداد‌های خود را پنهان کنید و اجازه می‌دهید که فرصت‌های زیادی را از دست بدهید.

اگر قصد دارید زندگی خود را تغییر دهید در این درس با ما همراه شوید و راه‌هایی برای غلبه بر متوسط بودن بیابید:

۱. یک هدف یا رؤیا برای انجام دادن تعیین کنید

من فکر می‌کنم وقتی ما فاقد رؤیا یا هدفی برای رسیدن و انجام دادن هستیم، متوسط بودن می‌تواند به‌راحتی در زندگی ما جا بیفتد. به همین دلیل هیچ دارویی بهتر از این نیست که به چیزی فکر کنید که می‌خواهید به آن برسید و برای آن شروع به کار کنید.

۲. با افرادی رفت‌وآمد کنید که به شما انگیزه می‌دهند

اگر با افراد متوسط ارتباط برقرار کنید، درست مانند آن‌ها فکر و رفتار می‌کنید. این حرف من را اشتباه نگیرید. من نمی‌گویم به تمام روابط خود پایان دهید، اما برایتان خوب است که افرادی را وارد زندگی خود کنید که به شما الهام و انگیزه می‌دهند.

۳. راه خود را بروید

اگر توجه کرده باشید دیده‌اید، افرادی که به اهداف بزرگ دست می‌یابند کسانی هستند که از الگو‌های عادی دور شده‌اند.

وقتی مسیر و مراحل مشابهی را که دیگران رفته‌اند، دنبال کنید، نمی‌توانید نتایج متفاوتی انتظار داشته باشید. جرات کنید راهی را انتخاب کنید که کمتر کسی آن را پیموده است، هرچند که مشکلات و دردسر‌های بیشتری داشته باشد.

۴- ریسک کنید، حتی اگر مردم فکر کنند شما دیوانه‌اید

زندگی بدون خطر کردن بسیار خسته‌کننده است و شمارا در معمولی بودن غرق خواهد کرد. خوب است به شغلی اکتفا کنید که به بتوانید قبض‌های ماهانه را پرداخت کنید، اما مطمئناً زندگی چیز‌های بیشتری از این دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: