کد خبر: ۳۶۳۶۰۱
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
0
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بالارفتن هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت، باید با توجه به نیاز داخل، برنج وارد شود تا کشاورز آسیب نبیند.
زمان ثبت سفارش واردات برنج اعلام شد
رحمت الله نوروزی اظهار کرد: از دوره نهم مجلس بحث بر این بود که از مرداد تا آبان، برای حمایت از کشاورزان و تولید، واردات برنج انجام نشود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکید ما بر این است که باید بررسی شده و با نگاه کارشناسی به اندازه نیاز برنج وارد شود.

وی گفت: با توجه به بالارفتن هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت در دو سال اخیر، باید با توجه به نیاز داخل، برنج وارد شود تا کشاورز ضرر نکند.

نوروزی ادامه داد: اگر نیاز به ۸۰۰ هزار تن واردات داریم به همان میزان برنج وارد کنیم و برخی سودجویی نکرده و دو میلیون تن برنج وارد کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید بررسی شود که میزان تولید در کشور در سال جاری چقدر بوده که هنوز آمار تولید کشور جمع‌بندی و ارائه نشده است.

نوروزی ادامه داد: سال به سال این عدد متفاوت بوده و در برخی از سال‌ها ۸۰۰ هزار تن، در برخی از سال‌ها یک میلیون تن و در برخی از سال‌ها یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به برنج حدود سه میلیون تن است، گفت: تولید کشور می‌تواند، بخش حدود ۷۰ درصدی از نیاز داخل را تامین کند که البته این عدد در سال‌های مختلف، متفاوت است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سال گذشته به برنج ارز نیمایی تعلق گرفت، گفت: از ۱۵ آذر ثبت سفارش برای واردات انجام شده و کشور‌ها هم اکثراً هند، پاکستان، تایلند و اروگوئه هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: