April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۶۲۷
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
هوآوی درآمد فروش ۴۵۵.۸ میلیارد یوان و حاشیه سود خالص ۱۰.۲ درصد را برای سه فصل اول سال جاری گزارش کرده که بیش از ۳۰ درصد کمتر از سال قبل است.
کاهش فروش و درآمد هوآوی
شرکت «هواوی» در ۲۹ اکتبر نتایج تجاری خود را برای سه فصل اول سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. بر اساس این گزارش، این شرکت در این دوره به درآمد فروش ۴۵۵.۸ میلیارد یوان دست یافت که ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. این شرکت همچنین حاشیه سود خالص ۱۰.۲ درصدی را در مقایسه با ۸ درصد در مدت مشابه سال گذشته ثبت کرد.

«گو پینگ» (Guo Ping) رئیس دوره‌ای شرکت هواوی (پست مذکور چرخشی بوده و با مدیر اجرایی متفاوت است)، گفت: «عملکرد کلی مطابق با پیش‌بینی‌ها بود. «در حالی که تجارت B ۲ C (یا تجارت با مصرف کننده) ما به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است، تجارت B ۲ B (یا تجارت بین دو یا چند سازمان یا نهاد اقتصادی با یکدیگر) ما ثابت بوده است. از طریق تعهد مداوم خود به نوآوری، تحقیق و توسعه، استفاده از استعداد و در نهایت توجه جدی به بهره وری عملیاتی ما مطمئن هستیم که به ایجاد ارزش عملی برای مشتریان و جوامعی که در آن کار می‌کنیم ادامه خواهیم داد.

هوآوی اطلاعات خاصی از درآمد هر یک از بخش‌های تجاری خود فاش نکرد. با این حال، به طور کلی درآمد تجارت با مصرف کننده بیشترین کاهش را در بین همه از نظر عملکرد نیمه سال اول شرکت داشته است. در این دوره، این بخش تنها ۱۳۵.۷ میلیارد یوان درآمد کسب کرد که نسبت به سال قبل ۴۶ درصد کاهش داشت. دلیل اصلی کاهش درآمد این بخش کاهش فروش تلفن همراه بود که این نیز ناشی از کمبود تراشه بود.

در گزارش فروش گوشی‌های هوشمند چین در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ که توسط موسسه «کانترپوینت ریسرچ» (Counterpoint Research) منتشر شد، «ویوو» (Vivo)، «اوپو» (OPPO) و «آنر» (HONOR) به ترتیب با سهم بازار ۲۳، ۲۰ و ۱۴.۷ درصد در سه رتبه اول قرار گرفتند. پس از آن‌ها «شیائومی»، «اپل» و «هواوی» قرار دارند که تنها ۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.

«شو ژیجون» رئیس دوره‌ای پیشین این شرکت، در مصاحبه قبلی گفته بود که هواوی هنوز نمی‌تواند مقدار کافی تراشه را دریافت کند. به گفته وی، برخی از تجارت‌های بین سازمانی (B ۲ B) این شرکت نیز تحت تاثیر کاهش عرضه تراشه قرار گرفته اند. در نتیجه، عملکرد این مشاغل باید بر موجودی قبلی تکیه می‌کرد که نیازمند تلاش مشترک زنجیره صنعتی داخلی بود. با این حال، او همچنین فاش کرد که ایالات متحده مجوز تامین برخی از تراشه‌های ارزان قیمت را به این شرکت داده است.
کاهش فروش و درآمد هوآوی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: