کد خبر: ۳۶۳۶۴۰
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس با رشد ۴۲ هزار و ۲۲۱ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته در تراز یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۳۸۶ واحدی متوقف شد.
بورس در اولین روز هفته ۴۲ هزار واحد رشد کرد
شاخص کل بورس تهران، امروز شنبه پانزدهم آبان ماه در ابتدای معاملات با رشد ۴ هزار و ۲۴۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۲ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات شاخص کل با رشد ۴۲ هزار و ۲۲۱ واحد نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته در تراز یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۳۸۶ واحدی متوقف شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۲ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «فولاد» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «فولاد» و «فملی» سه نماد پر تراکنش بودند. شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحدی بر روی پله ۳۸۶ هزار و ۲۵۴ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۲ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۵۰۷ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۳۶۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد و ۹۹۷ میلیون به ارزش ۸۸۲ میلیارد تومان رسید. نماد‌های شستا، فولاد و فارس به ترتیب با ۳۴۸۳.۸۸، ۲۶۴۰.۷ و ۲۵۸۶.۶۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. وسرضوی، فروس و وسصفا به ترتیب با ۸.۷۶، ۸.۰۱ و ۵.۷۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های آریا، کگهر و زاگرس به ترتیب با، ۸۵.۸۸، ۵۱.۸۴، ۴۲.۷۳ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های غصینو با ۰.۹۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند. امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۶۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. چند رشته‌ای، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

سهام شرکت‌های پکویر، شستا و وبصادر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های فروس، وسرضوی و وسصفا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند. سهام شرکت‌های ریشمک، بپزد و رافرا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت غصینو بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کرد.
 
 
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های خودرو، انرژی ۳ و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های دپارسح، وسرضوی و وسخراج در بورس تهران داشتند. بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، آسامید و سپیدما و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، اوصتا و ثبات در فرابورس ایران داشتند.

همچنین اراد ۸۷۴، اعتماد و اخزا ۹۱۶۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، ذوب و فجهان بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کردند.

در همین رابطه روزبه شریعتی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: امروز چهارمین روز سبز بازار سهام است و بازار به شدت مثبت است، سبزی بازار از هفته گذشته با پیشتازی گروه خودرو آغاز شده و امروز به دلنشین‌ترین حالت خود طی یک ماه گذشته رسیده است.

وی افزود: با توجه به حمایت مسئولان از بورس طی هفته گذشته، در حال حاضر هیجان بر بازار سهام غالب است و امروز تقریبا تمام گروه‌ها سبز هستند، این یک بازار خوب و در عین حال غیر عادی برای سهامداران است.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز کرد: نکته‌ای که امروز باید مورد توجه ویژه سهامداران باشد، حجم معاملات است، خیلی از تحلیل‌گران به اشتباه فکر می‌کنند اگر حجم معاملات بالا برود شرایط خوب می‌شود،
 
شریعتی خاطر نشان کرد: در شرابط کنونی بازار بورس اگر حجم معاملات از حدی بالاتر برود باعث برگشت بازار به سمت پایین خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: