کد خبر: ۳۶۳۶۹۰
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
0
۳۲ هزار روستایی با طرح جهش تولید مسکن صاحب خانه خواهند شد.
اولویت مسکن دولتی برای چه افرادی است؟
علی اصغر آسمانی مقدم با اعلام این که سهمیه سالانه استان برای ساخت خانه روستایی در قالب طرح هم هشت هزار واحد در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون ۱۶۰ هکتار زمین برای ساخت خانه‌های روستایی در استان تامین و فرایند ساخت هشت هزار واحد از سهمیه سال نخست آغاز شده است.


سهم خانه‌های روستایی از طرح جهش مسکن


وی زمین مورد نیاز برای ساخت خانه‌های روستایی سهم مازندران در طرح جهش تولید مسکن طی چهار سال را در مجموع ۶۴۰ هکتار اعلام کرد.

این مسئول با اعلم این که برای تامین زمین در حریم مناطق روستایی در مازندران مشکلی وجود ندارد، توضیح داد: فرمانداری‌های استان آمادگی خود را برای ساخت مسکن روستایی اعلام داشته اند و ساخت خانه در تعدادی از روستا‌های آمل، بابل، ساری، محمود آباد و نور در قالب طرح جهش تولید مسکن آغاز شده و از روز‌های آینده فرایند ساخت خانه روستایی در قالب جهش تولید مسکن در تمام مناطق روستایی استان فراگیر می‌شود.

آسمانی مقدم همچنین از تامین اعتبار ساخت هشت هزار خانه روستایی سهمیه سال نخست مازندران با همکاری بانک‌های عامل خبر داد و گفت که در مرحله اول برای ساخت هر واحد مبلغ یکصد میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.


طرح خودساز


وی با تاکید بر این که ساخت مسکن روستایی در این طرح به صورت خودساز تعریف شده است، توضیح داد: متقاضیانی که زمین نداشته باشند با دریافت ۲۰۰ متر مربع زمین و تسهیلات تعریف شده، ساخت خانه‌های خود را آغاز می‌کنند و بنیاد مسکن به عنوان مجری و ناظر، بر حُسن اجرای این طرح ملی نظارت خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران استقبال روستاییان مازندران از این طرح را خوب توصیف کرد و گفت که تاکنون بیش از ۹ هزار و ۷۸۰ نفر در مازندران برای ساخت مسکن روستایی در قالب طرح جهش تولید مسکن نام نویسی کرده ان.

وی با اعلام این که زمان خاصی برای نام نویسی متقاضیان ساخت خانه روستایی جهش تولید مسکن در نظر گرفته نشده است، افزود: متقاضیان دارای صلاحیت با مراجعه به سامانه ملی sama.mrud.ir (ثمن) می‌توانند برای نام‌نویسی اقدام کنند.


خانه اولی‌ها


آسمانی مقدم گفت: اولویت ساخت خانه در قانون جهش تولید مسکن در مناطق روستایی با خانه اولی‌ها است و افرادی که دارای زمین برای ساخت خانه باشند، می‌توانند با دریافت تسهیلات در طرح جهش تولید مسکن مشارکت و صاحب خانه شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد خانه‌های روستایی در مازندران نیازمند مقاوم سازی است، اضافه کرد: طرح جهش تولید مسکن در گام‌های بعدی به بازسازی خانه‌های فرسوده روستایی ورود خواهد کرد و تسهیلاتی در قالب برچیده شدن واحد‌های تخریبی در مناطق روستایی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

جهش تولید مسکن طرح دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم است که در آن سهم مازندران ساخت ۱۵۲ هزار واحد طی چهار سال اعلام شده است.


قانون جهش تولید مسکن


رییس جمهوری در یکم مهر ۱۴۰۰، قانون جهش تولید مسکن را برای اجرا به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد. یکی از موضوعاتی که در ماده یک این قانون مطرح است، موضوع ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است.

همچنین ایجاد شورای عالی مسکن در بالاترین سطح با ریاست رییس جمهوری و برخی از وزیران و ایجاد صندوق ملی مسکن که هدف آن تجمیع و تخصیص منابع مالی است در این قانون پیش بینی شده است. تامین زمین و واگذاری اراضی، تامین مصالح ساختمانی، خدمات ساختمانی مانند صدور پروانه و پایان کار نیز در این قانون تعریف شده است. این طرح در قالب اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۳۳۷ نفر معادل ۴۲.۲۲ درصد از جمعیت مازندران در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: