April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۷۳۱
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
0
سید «عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای حمله به خانه نخست وزیر و کوشش برای ترور «مصطفی الکاظمی» را محکوم کرد و نوشت که این اقدام دستاورد‌های کشور را به خطر می‌اندازد.
تلاش برای ترور نخست وزیر دستاورد‌های عراق را به خطر می‌اندازد
در بیانیه حکیم آمده است که این اقدام می‌تواند به بحرانی شدن مواضع و به خطر افتادن اقتدار دولت و آسیب دیدن وجهه عراق در برابر افکار عمومی جهان بینجامد.

بیانیه تاکید کرده است که هدف قرار دادن عالی‌ترین مقام اجرایی کشور تحولی پرمخاطره است که اگر از جانب عقلا مدیریت نشود به حوادث خطرناک‌تری خواهد انجامید و همه دستاورد‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی کشور را با خطر مواجه خواهد کرد.

گروه رسانه‌ای امنیتی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سوء قصد به جان الکاظمی با حمله یک پهپاد بمبگذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبه رو شده است.

این در حالی است که ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق، طرح سوء قصد به جان نخست وزیر این کشور را یک حرکت نمایشی دانست.

العسکری بامداد یکشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: بازی کردن نقش قربانی از شیوه‌های نخ نمایی است که به تاریخ پیوسته است. در پی این سوء قصد «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر نیز در بیانیه‌ای با طرح درخواست به دست گرفتن زمام امور توسط ارتش نوشت که «اقدام تروریستی علیه مقام بلندپایه کشور، هدف گرفتن آشکار عراق و ملت آن است.»

صدر از ارتش و نیرو‌های امنیتی عراق خواست زمام امور را تا بازگشت اوضاع به حالت عادی به دست گیرند.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز پس از این عملیات ترور نافرجام در سخنانی اعلام کرد که حملات بزدلانه موشکی و پهپادی کمکی به حل مشکلات کشور نخواهد کرد و از مردم کشورش خواست تا در مقابل حوادث خویشتندار باشند.

وی پس از این عملیات تروریستی در سخنرانی که از تلویزیون عراق پخش شد، این گونه حملات که با موشک و پهپاد صورت می‌گیرد را بزدلانه خواند و خواهان حفظ وحدت از سوی مردم عراق شد.

الکاظمی در این سخنرانی ضبط شده، تاکید کرد که نیرو‌های امنیتی عراق برای حفظ ثبات و امنیت کشور تلاش می‌کنند.

وی دستیابی به امنیت و ثبات در کشورش را تنها با احترام گذاشتن به نهاد‌های حکومتی میسر دانست.

نخست وزیر عراق همچنین از گروه‌ها و جناح‌های سیاسی کشورش خواست که اختلافات خود را از طریق گفتگو‌های سازنده حل و فصل کنند و آنان را از دست زدن به اعمال خشونت آمیز بر حذر داشت.

الکاظمی بامداد امروز و ساعاتی پس از عملیات سوقصد به وی در توییتی نوشت: «موشک‌های خیانت» او را دلسرد نمی‌کند و تاثیری بر کار نیرو‌های امنیتی و اصرار آن‌ها بر حفظ امنیت مردم و حقوق آن‌ها نخواهد داشت.

نخست وزیر عراق نوشت که آماده جان‌فشانی برای عراق بوده و موشک‌های خیانت بر عزم و اراده وی تاثیر نخواهد گذاشت.

عراق پس از انتخابات پارلمانی اخیر این کشور که نتایج آن از سوی برخی جناح‌های سیاسی مورد تردید قرار گرفت، با ناآرامی‌هایی روبه رو شده است.

برخی از این جناح‌های سیاسی معتقدند که نتایج انتخابات پارلمانی عراق دستکاری شده و نتایج آن را قبول ندارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: