کد خبر: ۳۶۳۷۸۰
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
0
کارشناس مسائل منطقه گفت: نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونسیتی به سمت زوال و افول پیش می‌رود و اگر بازیگر در عرصه بین‌المللی شود، قاعدتاً شاهد افول خواهیم بود.
تغییر ماهیت قطعی رژیم صهیونیستی در چند سال آینده
حسین آجورلو، کارشناس مسائل منطقه، با اشاره به شکست‌های پی‌درپی رژیم صهیونیستی در منطقه، اظهار داشت: عموماً آن چیز‌هایی که نشانه‌های سقوط و زوال رژیم صهیونیستی است را مشاهده می‌کنیم.

این کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: نشانه‌هایی بروز کرده است که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با بحران‌های جدی روبروست؛ دو مبحث مدیریت رژیم صهیونیستی در داخل و اقدامات کشور‌های اسلامی و مقاومت در خارجاست که این امر را تسریع می‌کند.

وی گفت: چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد این رژیم در این دو مبحث با چالش‌هایی مواجه شده است که تبدیل به بحران می‌شود و در آینده، این رژیم را به ورطه سقوط و افول سوق می‌دهد.

آجورلو بیان داشت: این رژیم در عرصه سیاسی به شدت دچار تشتت آرا شده است که اولین نشانه آن همین بی‌ثباتی است که این رژیم در دو یا سه سال اخیر چندین انتخابات برگزار کرده است و به نظر می‌رسد دوباره با سقوط کابینه درگیر چند انتخابات دیگر شود.
 
این کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: یکی دیگر از نشانه‌ها این است که طبق اصول حکمرانی لازمه این است که توافقی بین اجزای مختلف سیاسی وجود داشته باشد که این رژیم فاقد آن است.

وی با بیان اینکه مسئله دیگر این است که این رژیم به شدت دچار ناامنی ذهنی شده است، گفت: در واقع این رژیم دچار «تله توسیدید» شده است و در اطراف خود احساس ناامنی می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود اقداماتی در حوزه امنیتی - نظامی انجام دهد که سقوط و افول این نظام را تشدید می‌کند.

آجورلو ادامه داد: برای مثال در حوزه‌هایی وارد می‌شود که نه تنها باعث امنیت این رژیم نمی‌شود، بلکه آن را تهدید می‌کند. این موضوع نشان از این دارد که میزان تهدیداتی که این رژیم با آن مواجه است، یک اضطرابی در حوزه نظامی - امنیتی شکل بگیرد.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه موضوع دیگر در بحث‌های بیرونی و در حوزه تقابل رژیم صهیونسیتی است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تأسیس به دلیل نامشروع شناخته‌شدن از طرف همسایگان خود، تمام تلاشش را کرده است تا مشروعیت خود را در عرصه بین‌المللی و بخصوص منطقه‌ای بیشتر کند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: اگرچه در شکل ظاهری اقداماتی انجام می‌دهد، اما تقریباً در مقابلشان، جبهه‌ای وجود دارد که تهدیدات امنیتی - نظامی هم برای رژیم صهیونسیتی دارد که آن جبهه مقاومت است. این جبهه مقاومت به قدری موفق بوده است که یک زمانی رژیم صهیونیستی به دنبال فضای پیرامونی خود بود، اما حالا عوامل ناامن‌کننده رژیم صهیونسیتی، به درون آن نفوذ کرده است و هر روز در مقابل جبهه مقاومت، آسیب‌پذیرتر می‌شود و بازدارندگی خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در مشروعیت خود در عرصه بین‌المللی دچار چالش شده است، بیان داشت: رژیم صهیونسیتی به یک حمایت ذاتی و همه‌جانبه غرب احتیاج دارد؛ ولی این حمایت کم‌کم درحال کمتر شدن است. هرچقدر این حمایت کم شود، رژیم صهیونیستی به شدت آسیب‌پذیر می‌شود.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: در حوزه سیاست منطقه‌ای، ماجراجویی‌های رژیم صهیونسیتی زمینه‌ای می‌شود که حتی کشور‌هایی که با این رژیم به سمت سازش رفتند، به نارضایتی برسند. یعنی با توجه به اینکه حتی روند سازش هم اتفاق افتاده، اما نارضایتی‌ها از رژیم بالا رفته است. چراکه به این باور رسیدند که صحبت رژیم صهیونسیتی از صلح و سازش تاکتیک است، ولی در عین حال سیاست کلی رژیم صهیونسیتی یک سیاست تهاجمی است.

آجورلو در پایان خاطرنشان کرد: این‌ها نشانه‌هایی این که نشان می‌دهد رژیم صهیونسیتی به سمت زوال و افول پیش می‌رود و اگر بازیگر در عرصه بین‌المللی به خصوص در حوزه مشروعیت و داخلی درگیر آن‌ها شود، قاعدتاً شاهد افول خواهیم بود و تغییر ماهیت در رژیم صهیونسیتی در چند سال آینده قطعی به نظر می‌رسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: