April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۷۹۹
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
0
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان در هرات با اشاره به افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در افغانستان گفت با از سر گرفته شدن صادرات سوخت از هفته آینده، قیمت فرآورده‌های نفتی در کشور کاهش می‌یابد.
صادرات سوخت ایران به افغانستان از سرگرفته می‌شود
"میرا جان سلیمان خیل" روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار داشت مدتی است که صادرات نفت و گاز ایران به افغانستان متوقف شده که این امر باعث افزایش سرسام آور قیمت‌ها در کشور شده است.

وی اظهار داشت در گفتگو با مقامات ایران توافق شده که واردات نفت و گاز از ایران آغاز شود.

در دو ماه گذشته قیمت فرآورده‌های نفتی و مواد غذایی در افغانستان به شدت افزایش یافته است و هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین در کابل ۸۰ افغانی و هر کیلو گاز مایع نیز به ۸۸ افغانی رسیده است.

بر اساس گزارشی که یک موسسه تحقیق و مشاوره نفت و گاز ایران منتشر کرده است، ایران از ماه مه ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ هزار تن سوخت به افغانستان صادر کرده است.

«عبدالصمد رحمتی» کارشناس اقتصادی افغان گفت گسترش تجارت بین ایران و افغانستان با زیرساخت‌هایی که در استان هرات و نیمروز ایجاد شده به نفع دو کشوراست.

وی اظهار داشت کالا‌های ایرانی از جمله پوشاک، مواد غذایی و ساختمانی در داخل افغانستان طرفداران زیادی دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: