کد خبر: ۳۶۳۸۰۰
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
0
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: عربستان موضع خصمانه‌ای علیه لبنان در پیش گرفته است و باید از مردم این کشور عذرخواهی کند.
عربستان باید از مردم لبنان عذرخواهی کند
شیخ نعیم قاسم در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج "مصطفی فوعانی" یکی از پیشگامان جهاد و مقاومت در لبنان در حسینیه شهرک "کونین" واقع در جنوب لبنان این مطلب را ابراز داشت.

وی گفت: عربستان تحت عنوان اعتراض به اظهارات جورج قرداحی قبل از تصدی پست وزارت اطلاع رسانی برای لبنان مشکل ایجاد کرده است که طی آن جنگ در یمن را بیهوده دانست. موضع ظالمانه عربستان در واقع موضع خصمانه‌ای علیه لبنان به شمار می‌رود. قرداحی انسان شرافتمندی است که دیدگاه خود را به روشنی و وضوح بیان کرد و در حق عربستان و دیگران مرتکب هیچ گونه اشتباه و اجحافی نشده است.

وی افزود: معمولا کشور‌ها به دلیل مشکلاتی همچون مشکل نظامی و یا کشتار و جنگ و یا اقدام تجاوزکارانه سفرای خود را فرامی خوانند، اما لبنان مرتکب چیزی نشده است. تنها اتفاقی که افتاده یک اظهارنظر عادی و معمولی است که هر انسانی ممکن است به زبان آورد. لبنان کشور آزادی‌ها است و هر شخصی حق دارد نقطه نظر موافق و یا مخالف خود را در مورد جنگ ابراز کند. این اظهارنظر هیچ تغییری در اساس موضوع نمی‌دهد.

معاون سید حسن نصرالله با اشاره به اظهارات وزیر خارجه سعودی در حاشیه نشست گروه بیست گفت: مشکل عربستان با حزب الله، حضور و توانش در لبنان است. سعودی‌ها متحیر مانده بودند که چگونه با یک اقدام تجاوزکارانه به لبنان ورود نمایند، زیرا هیچ دلیل و یا مشکل مستقیمی با حزب الله برای خود نیافتند و به همین دلیل از راه یک اظهارنظر عادی و معمولی وارد شدند، اما از آنجایی که دریافتند این موضوع یک ادعای مسخره و بی ارزش است مجبور شدند توضیح دهند که مشکل شان با حزب الله است.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه عربستان بی هیچ دلیل قابل توجیهی تمامی اقدامات منفی را انجام داد و برخلاف تمامی قوانین و مقررات دیپلماتیک عمل کرد بدون آنکه احترامی برای وزارت خارجه و نخست وزیری لبنان قائل شود و بدون آنکه آن‌ها را در جریان قرار دهد، سفیر لبنان در عربستان را بیرون راندند، تاکید کرد: عربستان با توجه به موارد یاد شده به روابط خود با لبنان توهین روا داشته است.

وی ادامه داد: عربستان به عنوان کشور تجاوزگر باید از موضع خود عقب نشینی کرده و از ملت لبنان عذرخواهی کند، زیرا چنین رسوایی به بار آورده است. ما همواره با حفظ کرامت و شرافت خودمان خواهان داشتن روابط عادی و معمولی با عربستان و سایر کشور‌ها بوده ایم و به هیچ وجه رابطه مشروط و دیکته شده را نمی‌پذیرم بلکه رابطه میان دو کشور مستقل را می‌پذیریم. لبنان یک کشور آزاد، قدرتمند و مستقل است که با سربلندی سرزمین خود را از زیر یوغ اشغالگران صهیونیستی آزاد کرد و اسراییل و تکفیری‌ها را از آن بیرون راند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از برخی مقامات این کشور خواست تا در برابر ستمکاران کرنش نکنند، زیرا اگر با خفت و خواری به آن‌ها چیزی دادید، آنان خواسته‌های خود را افزایش خواهند داد. آن‌ها بر حق نیستند و بر همین اساس ما باید اصولی موضوع را حل و فصل نماییم. مسئولیت این امر برعهده عربستان است. ریاض نه از نخست وزیر نجیب میقاتی و نه از تمام دولت لبنان راضی نیست و از تشکیل دولت قبلی توسط سعد حریری نخست وزیر پیشین نیز راضی نبود، زیرا نامزد موردنظر عربستان نتوانست پست نخست وزیری را در لبنان به دست آورد. ​
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: