کد خبر: ۳۶۳۸۱۰
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
0
در پی افزایش قیمت حامل‌های انرژی، آلمانی‌ها با بالاترین میزان تورم در دهه‌های اخیر روبرو هستند.
آلمانی‌ها در آستانه تجربه کردن بالاترین میزان تورم
از انرژی و مواد غذایی تا کاغذ و اجاره بها، قیمت‌ها در آلمان و اروپا در حال افزایشند. تازه‌ترین اطلاعات، میزان تورم سالانه را در بزرگترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان، پنج درصد نشان می‌دهد که بالاترین سطح، ظرف سه دهه گذشته است.

روزنامه «بیلد» که پرفروش‌ترین روزنامه آلمان است بانک مرکزی اروپا را برای ناتوانی در مهار قیمت‌ها و افزایش مشکل در ارتباط با سیاست‌های پولی ارزان، مورد نکوهش قرار داده است.

آلمانی‌ها در آستانه تجربه کردن بالاترین میزان تورماین روزنامه حتی ماریو دراگی، سلف کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا را «دراگیلا» نامیده است. در واقع این روزنامه، دراگی را دراکولای خون آشام نامید که در حال مکیدن آخرین قطره از حساب‌های بانکی ماست.

برخی گزارش‌های اخیر، کریستین لاگارد را «مادام تورم» خوانده اند و این طور می‌گویند که او، لباس با برند «شانل» می‌پوشد، اما سرنوشت و تقدیر بازنشستگان، کارمندان و صرفه جویان را به سخره می‌گیرد.

با این حال به باور برخی تحلیلگران، بانک مرکزی اروپا رونق و رفاه منطقه یورو را با سیاست هایش حفظ کرده است.

کارستن برزسکی، اقتصاددان آلمانی در این باره گفت: هم اکنون میزان تورم، عمدتا معطوف به بالا رفتن بهای انرژی، افزایش مواد خام و نیز پایان تعطیلی‌های متاثر از همه گیری کروناست که منجر به افزایش اندک قیمت‌ها در بخش هتلداری و گردشگری شده است.

افزایش قیمت سوخت دیزل به دلیل تقاضای بیش از اندازه برای نفت کوره است که معمولا در فصول سرد سال بیشتر می‌شود. علاوه بر آن قیمت دی اکسید کربن ۲۵ فرانک در هر تن به دلیل تقاضای بیش از اندازه است که از سال گذشته شروع شده است.

پیش از این وزیر حمل و نقل آلمان اعلام کرد که دولت آمادگی لازم برای مواجهه با افزایش قیمت‌ها را داشته باشد؛ بنابراین قرار شد در صورتی که افزایش قیمت انرژی و سوخت ادامه‌دار باشد، برای رفع موانع و مشکلات بخش خانگی مالیات‌ها را کاهش دهند. در حال حاضر خانواده‌هایی که در مرز‌ها زندگی می‌کنند، برای خرید سوخت با قیمت پایین به جمهوی چک هجوم می‌برند.

بعد از ویرانی‌های ناشی از بحران‌های دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۷۰ میلادی، آلمان‌ها از تورم، یک ترس و واهمه دیرینه و عمیق دارند. متوسط بهای انرژی در سراسر اروپا تنها در سپتامبر گذشته، بیش از هفده درصد افزایش یافته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: