April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تشریح کرد
کد خبر: ۳۶۳۸۴۲
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
0
محسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ثبت‌نام ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح ملی مسکن و تامین ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای این طرح در استان خبر داد.
جزئیات ظرفیت‌های استفاده از اراضی دولتی برای طرح ملی مسکن
محسن حمزه لو ظهر دوشنبه در جلسه جلسه ستاد بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی با بیان اینکه برای توسعه ساخت و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، افزود: مشکلی از بابت تأمین اراضی برای ساخت مسکن وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن اراضی مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

وی ادامه داد: امسال نیاز آذربایجان‌غربی از برنامه احداث یک میلیون واحد مسکونی، ۴۴ هزار و ٧۴١ واحد اعلام و در این راستا، اراضی مستعد واقع در حریم شناسایی شده و ثبت‌نام متقاضیان مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی در این استان امکان‌پذیر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان حائز شرایط می‌توانند به مدت یک‌ماه تا ۲۸ آبان با مراجعه به این سامانه به نشانی saman.mrud.ir ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت بخش مسکن آذربایجان غربی می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید ۴۴ هزار و ۷۴۰ واحد مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

حمزه لو، با بیان اینکه بر اساس قانون جهش تولید مسکن، سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر و انبوه مسکن است، گفت: در اجرای قانون جهش تولید مشکل تأمین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضائی اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی اخذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آنهاست.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این نشست بر الزام تمام دستگاه‌های اجرایی در اعطای اراضی مورد نیاز برای اجرای قانون جهش تولید مسکن به راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: باید اراضی مورد نظر راه و شهرسازی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اختیار آن مجموعه قرار گیرد.

آیدین رحمانی با بیان اینکه همچنین اقدامات ستاد بازآفرینی شهری باید مورد توجه و در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد، بیان کرد: باید این ستاد در شهرستان‌ها نیز اولویت بندی و محلات هدف بازآفرینی شهری را شناسایی و تعیین و تکلیف کنند.

وی ادامه داد: فرمانداری ارومیه نیز اولویت‌های لازم را برای ستاد بازآفرینی شهری مشخص کنند تا تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شود تا بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در این زمینه صرف شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، افزود: باید زمینه رفاه را برای ساکنان مناطق حاشیه‌ای در شهر‌های مختلف آذربایجان غربی از جمله ارومیه فراهم شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: