کد خبر: ۳۶۳۸۴۶
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
0
نیکزاد در سفر به شازند گفت: بانک‌ها به بهانه ضمانت بانکی برای روستائیان مشکل ایجاد می‌کنند. اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور در جریان سفر به شهرستان شازند با اشاره به مشکل روستائیان برای ضمانت تسهیلات مسکن روستایی گفت: این مشکلی است که خود بانک‌ها و استان‌ها ایجاد می‌کنند در صورتی که بخشنامه و مصوبه به قانون می‌گوید پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن روستایی با سفته زنجیره‌ای انجام شود. نیکزاد افزود: بنده به عنوان خادم مردم در بنیاد مسکن انقلاب اسلام عرض می‌کنم بانک‌هایی که ضامن کارمند درخواست می‌کنند و یا درخواست چک دارند، اعمال سلیقه می‌کنند، به بانک‌هایی هم که با سفته زنجیره‌ای همراهی می‌کنند خداقوت می‌گویم و از بانک‌هایی که همراهی ندارند خواهش می‌کنم همراهی کنند. او اضافه کرد: چطور می‌شود وقتی این مردم سرمایه خود را به بانک‌ها می‌سپارند عزیز دل بانک‌ها می‌شوند در صورتی که وجوه اداره شده دولت جمهوری اسلامی ایران مصوب کرده و به بانک عامل ابلاغ کرده که این وام‌ها را با سفته زنجیره‌ای به همین مردم پرداخت کنید. رئیس بنیاد مسکن کشور بیان کرد: متوجه شدم که در این استان تعدادی از بانک‌ها اعمال سلیقه می‌کنند و با روسای مرکزی خود صحبت کرده‌ایم که اگر این روند را ادامه دهند مطمئنا در مصاحبه بعدی اسامی این بانک‌ها را اعلام می‌کنم. او ادامه داد: به مردم عزیز شهرستان شازند عرض می‌کنم که با همتی که به کار گرفته شده خوشبختانه وام مسکن روستایی به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که با توجه به مناطق مختلف این مبلغ بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان متغیر است. نیکزاد افزود: استدعای بنده از مردم عزیز و خون‌گرم شهرستان شازند این است که همان طور که همیشه جزو نخستین‌ها بودند در رابطه با بهسازی مسکن روستایی هم انتظار دارم که همت کنند، ان‌شاءالله بتوانیم در روستاهای شازند جشن بگیریم که حتی یک واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم نداشته باشیم. اواظهار داشت: برای تسهیلات مسکن روستایی افراد تحت پوشش، هم وام تکمیلی و هم مقداری تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده، برای افراد غیرتحت پوشش تنها وام تکمیلی درنظر گرفته شد که ان‌شاءالله بتوانند واحدهای مسکونی خود را تکمیل کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران
گلایه رئیس بنیاد مسکن کشور از بانک‌ها
اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور در جریان سفر به شهرستان شازند با اشاره به مشکل روستائیان برای ضمانت تسهیلات مسکن روستایی گفت: این مشکلی است که خود بانک‌ها و استان‌ها ایجاد می‌کنند در صورتی که بخشنامه و مصوبه به قانون می‌گوید پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن روستایی با سفته زنجیره‌ای انجام شود.

نیکزاد افزود: بنده به عنوان خادم مردم در بنیاد مسکن انقلاب اسلام عرض می‌کنم بانک‌هایی که ضامن کارمند درخواست می‌کنند و یا درخواست چک دارند، اعمال سلیقه می‌کنند، به بانک‌هایی هم که با سفته زنجیره‌ای همراهی می‌کنند خداقوت می‌گویم و از بانک‌هایی که همراهی ندارند خواهش می‌کنم همراهی کنند.

او اضافه کرد: چطور می‌شود وقتی این مردم سرمایه خود را به بانک‌ها می‌سپارند عزیز دل بانک‌ها می‌شوند در صورتی که وجوه اداره شده دولت جمهوری اسلامی ایران مصوب کرده و به بانک عامل ابلاغ کرده که این وام‌ها را با سفته زنجیره‌ای به همین مردم پرداخت کنید.


رئیس بنیاد مسکن کشور بیان کرد: متوجه شدم که در این استان تعدادی از بانک‌ها اعمال سلیقه می‌کنند و با روسای مرکزی خود صحبت کرده‌ایم که اگر این روند را ادامه دهند مطمئنا در مصاحبه بعدی اسامی این بانک‌ها را اعلام می‌کنم.

او ادامه داد: به مردم عزیز شهرستان شازند عرض می‌کنم که با همتی که به کار گرفته شده خوشبختانه وام مسکن روستایی به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که با توجه به مناطق مختلف این مبلغ بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان متغیر است.

نیکزاد افزود: استدعای بنده از مردم عزیز و خون‌گرم شهرستان شازند این است که همان طور که همیشه جزو نخستین‌ها بودند در رابطه با بهسازی مسکن روستایی هم انتظار دارم که همت کنند، ان‌شاءالله بتوانیم در روستا‌های شازند جشن بگیریم که حتی یک واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم نداشته باشیم.

اواظهار داشت: برای تسهیلات مسکن روستایی افراد تحت پوشش، هم وام تکمیلی و هم مقداری تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده، برای افراد غیرتحت پوشش تنها وام تکمیلی درنظر گرفته شد که ان‌شاءالله بتوانند واحد‌های مسکونی خود را تکمیل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: