April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۸۵۸
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
0
وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از تشکیل "کارگروه‌های اصلی و عملیاتی» به منظور ساماندهی وضعیت انبار‌های تملیکی خبر داد.
کارگروه‌های ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی تشکیل شد

سید احسان خاندوزی با ابراز تأسف از اینکه در طول ۱۰ سال اخیر کوتاهی‌های بسیار جدی در زمینه نگهداری و تعیین تکلیف کالا‌های متروکه یا مظنون به قاچاق صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد: با اجماعی که از طرف دولت و قوه قضاییه در این خصوص بوجود آمده است، این معضل چندین ساله در همین ماه‌های اول دولت سیزدهم خاتمه پیدا کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در جلسه امروز توافقات بسیار خوبی صورت گرفت، اظهار کرد: خوشبختانه اشتراک نظر بین قوه قضائیه و دولت که در این زمینه مهم بود، ایجاد شده و این مهم به اجرایی شدن مهلت سه ماهه رئیس‌جمهوری در مورد ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی کمک شایانی خواهد کرد.

خاندوزی افزود: تعداد بسیاری از حدود ۵۶ هزار پرونده در طول یک دهه گذشته به سازمان اموال تملیکی منتظر صدور احکام قضایی و یا تعزیراتی باقی مانده اند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تا صدور احکام در قوه قضاییه تسریع نشود، اختیار فروش، مزایده و یا استرداد کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی وجود ندارد که در این خصوص قوه قضائیه با ضرب الاجلی که تعیین کرد، این مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دولت نیز در خصوص اصلاح فرآیند‌های سازمان اموال تملیکی شامل همکاری گمرک و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ساماندهی انبار‌های سازمان، برقراری حراج الکترونیک در مورد کالا‌ها و تسریع در صدور مجوز‌های سازمان استاندارد و غذا و دارو، مجموعه بسیار خوبی از پیشنهادات نهایی و جهت تصویب تقدیم هیأت دولت شده است ابراز امیدواری کرد با کارگروهی که امروز به طور مشترک به دستور معاون اول رئیس جمهوری بین دولت و قوه قضاییه تشکیل شد این معضل ۱۰ ساله ظرف چندین ماه حل و فصل شود.

خاندوزی همچنین در مورد تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص معدوم شدن کالا‌های قاچاق گفت: امهاء کالا‌های قاچاق در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین تکلیف می‌شود و بخش زیادی از کالا‌هایی که در حال حاضر در انبار‌های گمرکی است مشمول این قضیه نمی‌شوند.

در بازدید امروز از انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، معاون اول رئیس جمهوری به همراه، دادستان کل کشور، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر دادگستری حضور داشتند و در جلسه‌ای که پس از بازدید از انبار‌های سازمان اموال تملیکی برگزار شد مقرر شد «کارگروه‌های اصلی و عملیاتی» به منظور ساماندهی وضعیت انبار‌های تملیکی تشکیل شود.

این کارگروه‌ها پس از آسیب شناسی وضعیت انبار‌های تملیکی، احصاء مشکلات و ارایه راهکارها، پیشنهادات لازم را برای ساماندهی وضعیت انبار‌های تملیکی در ارائه می‌کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: