کد خبر: ۳۶۳۸۹۲
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دست دلالان را از بازار بورس کوتاه کند، گفت: دخالت دولت در فروش اوراق قرضه، بازار بورس را به هم ریخته است.
دخالت در فروش اوراق قرضه، بازار بورس را به هم ریخت
در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه ۱۸ آبان مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت بازار بورس با حضور وزیر اقتصاد، سیدغنی نظری نماینده مردم خلخال، گفت: سرمایه مردم در بازار بورس دود شد.

وی خطاب به وزیر اقتصاد،تصریح کرد: شما برای فرار از مسئولیت اعلام می کنید، اظهارنظر نمایندگان و متخصصان موجب ریزش بورس شده است. این چه بازار بورسی است که با یک اظهارنظر ریزش می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: حقوقی ها، سهامداران را بیچاره کرده اند، برای ساماندهی آنها چه کرده اید؟ بورس کالا هنوز در دست سهامداران عمده است، برای آنها سقف تعیین کنید. آنها بازار سیمان و فولاد را به هم ریخته اند.نظری تاکید کرد: بورس یعنی شفافیت، اینکه مقامی در بورس ۱۰۰ میلیون حقوق می گیرد به معنای شفافیت نیست.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد باید برنامه هایش را برای ایجاد شفافیت در بازار بورس اعلام کند، گفت: شرکت های صوری ضربه بزرگی به اعتماد مردم در بورس زده اند؛ دست دلالان را از بازار بورس کوتاه کنید. دخالت دولت در فروش اوراق قرضه بورس را به هم ریخته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته بورس رشد کرده اما در یک سال گذشته چه اتفاقاتی رخ داد که بورس اینگونه ریزش کرد، متاسفانه در سه ماه گذشته وضعیت بورس بدتر از قبل شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: