April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۸۹۷
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
0
فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور بر لزوم اهمیت اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ارتقاء مزیت‌های نسبی تاکید کردند.
لزوم اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ارتقاء مزیت‌های نسبی
دوشنبه 17 آبان در دیدار جمعی از از فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور و برخی از اعضای انجمن سرمایه گذاران، کار آفرینان و مجمع سازندگان کیش با علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور، بر لزوم اهمیت اجرای سیاست های تشویقی و حمایتی با هدف بهبود شرایط فضای کسب و کار در مناطق آزاد کشور تاکید شد.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره بر ضرورت تغییر نگرش مسوولان کشور نسبت به مناطق آزاد، اظهار داشت: ارائه راه کارهای موثر در اصلاح نقطه نظرات مقامات تصمیم گیر کشور می تواند در اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ایجاد مزیت های نسبی تاثیرگذار باشد.

نیکزاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با ارائه مستندات لازم در خصوص مناطق آزاد کشور می توانیم رویکرد مقامات دولتی و نمایندگان مجلس را به مناطق آزاد تغییر دهیم و سیاست های کلان این مناطق که نقش مهم و اساسی در حوزه پشتیبانی از سرزمین اصلی را بر عهده دارند عملیاتی شود.

به گفته نیکزاد طی نامه استفساریه به مجلس، دلیل عدم اجرای قانون اداره مناطق آزاد کشور را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی لازم برای ایجاد تعامل سازنده میان فعالان اقتصادی مناطق آزاد با اعضای دولت و همچنین دبیر خانه مناطق آزاد کشور را داریم.

همچنین در این جلسه محسن قریب دبیر کل انجمن سرمایه گذاران کیش بر لزوم اهمیت اجرایی شدن قانون چگونگی اداره مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن این مهم می تواند بر رفع موانع تولید و محدودیت های موجود در مسیر فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران مناطق آزاد کشور تاثیر گذار باشد.

وی افزود: توسعه و پیشرفت مناطق آزاد مستلزم اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور است.

مبرهن رئیس شورای هماهنگی فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور، در خصوص رفع اتهام از مناطق آزاد به عنوان دروازه واردات کالا و انتصاب پدیده قاچاق تاکید کرد و گفت: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با استناد به آمار و ارقام منابع معتبر کشور نسبت به روشنگری اذهان نمایندگان مجلس اقدام کنند.

وی افزود: باید نگرش منفی اذهان تصمیم گیران نظام در مجلس و دولت را نسبت به مناطق آزاد تغییر دهیم چرا که مناطق آزاد در حوزه های مختلف"اقتصادی، گردشگری، صنعتی، تولیدی و فرهنگی" می تواند نقش موثری در سطح کشور ایفا کند.

همچنین طهمورث قاسمی دبیر مجمع سازندگان کیش به رسمیت شناختن و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی را در تمام امور اجرایی مناطق آزاد مهم ارزیابی کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: