کد خبر: ۳۶۳۹۳۵
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
0
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تأمین حدود ۱۴ میلیون تن کالای اساسی طی ۷ ماه گذشته از سال در حال حاضر کشور و در شرایط مطمئن ذخایر راهبردی قرار دارد.
تأمین ۱۴ میلیون تن کالای اساسی طی ۷ ماه گذشته

یزدان سیف گفت: از تأمین بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن روغن خوراکی، بیش از ۸۱۹ هزار تن شکرخام، ۲۳۱ هزار تن برنج (تا پایان مهرماه) و گندم مورد نیاز کشور خبر داد که خرید و تأمین این کالا‌ها و توزیع و فروش آن نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: طی هفت ماه در سال جاری ۲۱۰ هزار برنج در بازار سرتاسر کشور توزیع شد، که ۱۵۰ هزار تن آن در دوره ممنوعیت قانونی واردات برنج بوده و برنج کف بازار از نوع هندی، تایلندی و پاکستان تأمین شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۴۳۷ هزار تن شکر نیز از محل ذخایر راهبردی تأمین و ۸۱۹ هزار تن شکر وارد کشور شده و با وجود ذخایر راهبردی اطمینان خاطر برای برقرار شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا خرداد سال آینده با توجه به خرید شکر تولید داخل و وارداتی که انجام شده، هیچ مشکلی نداشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تحویل چغندر قندِ کشت پاییزه نیز در کشور افزایش یافته و با رشد ۲۲ درصدی کشت بهاره به رشد ۵۵ درصد رسیده است و میزان تحویلی شکر از چغندرقند تولید داخل به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسیده است.

وی اظهار کرد: واردات شکر خام به دلیل شرایط مناسب تولید داخل و رشد حدود ۵۵ درصدی از ابتدای سال کاهشی بوده است و کشت چغندرقند پاییزه به دلیل میزان مصرف کمتر آب انجام شده و در بهار ۱۴۰۱ برداشت خواهد شد.

سیف آرامش کنونی در بازار کالا‌های اساسی را حاصل تلاش مجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران دانست که تأمین کالا‌های اساسی و امور بازرگانی، مالی و اداری و ... به صورت یکپارچه و با ای. آر. پی سازمانی که از سال ۹۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۹، ساختار سازمانی فناورانه محور شکل گرفته انجام می‌شود و شاهدیم تنشی در بازار نداشته‌ایم.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: