April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۰۱۵
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
0
سخنگوی دفتر امور تایوان دولت چین گفت: تنها یک چین در جهان وجود دارد و تایوان بخشی از سرزمین چین می‌باشد و اصل چین واحد، پایه سیاسی روابط چین و آمریکا است.
شرط مهم چین برای روابط با آمریکا
چاینا دیلی گزارش داد، «جو فنگ لیان» روز چهارشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن تاکید کرد: فعالیت‌های تایوان در عرصه بین‌المللی از جمله مبادلات با کشور‌های دارای روابط دیپلماتیک با چین، مشارکت در سازمان‌های بین المللی و فعالیت‌های این سازمان‌ها و ... باید بر اساس اصل چین واحد انجام شود.

او تصریح کرد: اصل چین واحد، پایه سیاسی روابط چین و آمریکا است. در سه بیانیه مشترک چین و آمریکا به وضوح قید شده است که ایالات متحده این مساله را به رسمیت می‌پذیرد که جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی چین است و مردم آمریکا روابط فرهنگی، تجاری و سایر روابط غیر رسمی را با مردم تایوان حفظ خواهند کرد.

وی افزود: در بخش دیگری آمده است "آمریکا موضع چین مبنی بر اینکه تنها یک چین وجود داشته و تایوان بخشی از چین است را به رسمیت می‌شناسد".

جو فنگ لیان با اشاره به اصطلاح "قانون روابط آمریکا با تایوان" و "شش ضمانت" ایالات متحده که مغایر با سه بیانیه مشترک چین و آمریکا است، عنوان کرد: دخالت در امور داخلی چین کاملا اشتباه، غیرقانونی و بی اعتبار است و چین از ابتدا با آن مخالف بوده و از ایالات متحده خواسته است که به اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و ایالات متحده پایبند باشد و با احتیاط و به درستی با مساله تایوان برخورد کنند تا آسیب بیشتری به صلح و ثبات در تنگه تایوان وارد نشود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: