با توجه به آنکه آینده روشن کودکان در گرو سرمایه گذاری والدین در عرصه بیمه است و باید با استفاده از تمامی امکانات و رسانهها برای تعمیم فرهنگ بیمه و معرفی ظرفیتهای این صنعت استفاده شود، شرکت بیمه تعاون نیز به منظور فرهنگسازی بیمه در جامعه و انجام رسالت اجتماعی، نسبت به برگزاری مراسم «زنگ بیمه» در مدارس شهر تبریز اقدام کرد.
شایان ذکر است که «زنگ بیمه» در صدد است تا با ساده سازی مفاهیم بیمهای برای دانش آموزان، ضمن تداوم برنامههای آموزشی و فرهنگی، ضریب نفوذ بیمه را نیز در کشور افزایش داده و موجبات گسترش فرهنگ بیمه در بین خانوادهها شود، بر این اساس، شرکت بیمه تعاون هر ساله در این رویداد فرهنگ مدار حضور فعالانه ایفا میکند.
گفتنی است
بیمه تعاون پیشتر نیز در زمینه فرهنگسازی بیمهای مورد تقدیر قرار گرفته و بر این اساس، لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نسبت به طرح نوآورانه «بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی» شرکت بیمه تعاون که در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی در دوران شیوع پاندمی کرونا ارائه شده بود گفته بود: «مردم به دلیل فقدان برنامههایی برای آشنایی و آگاهی بیشتر از بیمهها تمایلی به استفاده از خدمات شرکتهای بیمه، حتی بیمهنامههای ضروری نشان نمیدهند؛ اما باید اذعان داشت که به طور قطع با اطلاع رسانی، شفاف سازی و فرهنگ سازی، نه تنها میتوان ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش داد بلکه در مورد بیمهنامههای جدیدی همچون «بیمهنامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمیها» نیز میتوان دستاوردهای مطلوبی را به دست آورد.»