کد خبر: ۳۶۴۰۳۰
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
0
معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل روز صنعت لوازم خانگی که به میزبانی انجمن صنفی لوازم خانگی برگزار شد، از رشد ۱۱درصدی تولید صنعت لوازم‌خانگی بزرگ در سال جاری خبرداد.
رشد ۱۱ درصدی تولید لوازم‌خانگی
مهدی صادقی نیارکی گفت: صنعت لوازم خانگی در سال ۱۳۹۶ حدود یازده میلیون دستگاه تولید داشت که این یازده میلیون دستگاه عمدتا تحت لیسانس برند‌های خارجی در کشور تولید می‌شدند و بعد از اعمال محدودیت‌ها این رقم به هشت میلیون دستگاه در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.


وی با اشاره به تکیه برتوان داخلی و توسعه ظرفیت برند‌های ملی افزود: در سال‌های قبل خود باوری و نگاه به ظرفیت‌های درون تقویت و توان فنی مهندسی بازپروری شد و در سال ۱۳۹۹ عدد تولید ما به ۱۵ میلیون دستگاه در سال رسید؛ امسال نیز تولید ۱۶.۵ میلیون دستگاه برنامه ریزی شده که خوشبختانه با رصدی که بر وضعیت تولید لوازم خانگی بزرگ انجام شده طی شش ماه حدود یازده درصد رشد تولید در لوازم خانگی بزرگ را شاهد هستیم و در کنار آن شاهد افزایش سرمایه گذاری در این بخش از سوی بنگاه‌های فعال هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت تاکید کرد: لازم است نیاز‌های بازار برآورده و حقوق مصرف کنند گان به لحاظ قیمت و کیفیت از سوی تولیدکنندگان این بخش بیش از پیش رعایت شود.

صادقی نیارکی در پایان گفت: سرمایه گذاری‌های زیادی در این حوزه طی دو سال گذشته هم در حوزه تولید و هم در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها اتفاق افتاده که این اقدام بسیار اقدام مبارکی است و می‌بایست تداوم یابد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: