April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۰۵۶
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
0
دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: از اوایل آذر شاهد تثبیت بازار مرغ خواهیم بود و احتمالاً تا پایان سال بازار منظمی را داشته و ثبات عرضه باعث می‌شود تعادل بین عرضه و تقاضا به وجود آید.
تثبیت بازار مرغ از اوایل آذر
رضا مبصری در خصوص وضعیت بازار مرغ و عرضه نهاده به مرغداران، گفت: ممکن است طی هفته جاری در بازار مرغ مقداری مشکل داشته باشیم، ولی قطعاً به سمت تثبیت بازار مرغ پیش می‌رویم.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی تمهیدات خوبی را در نظر گرفت و به مقدار کافی تخم‌مرغ نطفه‌دار را وارد کشور کرد و سپس این تخم‌مرغ نطفه‌دار تبدیل به جوجه و مرغ شد، با واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار از اوایل مهر تقریباً ۷۰ روز طول می‌کشد تا به مرغ تبدیل شود.

مبصری تأکید کرد: از اوایل آذر شاهد تثبیت بازار مرغ خواهیم بود که احتمالاً تا پایان سال بازار منظمی را داشته باشیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشتِ مرغ بیان کرد: ثبات عرضه باعث می‌شود تعادل بین عرضه و تقاضا به وجود بیاید که باعث کاهش قیمت شده البته بستگی دارد که در آینده چه سیاستی در پیش‌گرفته شود، ولی با سیاست فعلی قطعاً ثبات ایجاد می‌شود.

مبصری در خصوص عرضه نهاده به مرغداران، گفت: نهاده با تأخیر به دست مرغداران می‌رسد به دلیل اینکه این نهاده توسط سیستم بازارگاه توزیع می‌شود.

وی در ادامه گفت: ۱۰ الی ۱۵ روز بعد از جوجه‌ریزی بخش تأمین نهاده در بازارگاه برای مرغدار بارگزاری می‌شود و بعد از خرید نهاده از سامانه بازارگاه این نهاده با فاصله زمانی به دست مرغدار می‌رسد تقریباً ۴۰ روز تأخیر ایجاد می‌شود که در این مدت مرغدار باید از نهاده‌های سری قبل، ذخایر انبار و بازار آزاد استفاده کند.

مبصری اظهار کرد: نهاده به مرغدار تخصیص پیدا می‌کند، ولی به موقع عرضه نمی‌شود و تأخیر ۴۰ روزه را به دنبال دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: