کد خبر: ۳۶۴۱۰۰
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
0
دریادار سیاری گفت: در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، حدود ۱۵۰ سناریو و ۵۰ تمرین برای نیرو‌های چهارگانه ارتش تعریف کردیم که همه این‌ها اجرا شد و بیانگر این واقعیت است که هرگونه تعرضی با جواب سخت روبه رو خواهد شد.
خط و نشان قاطعانه دریادار سیاری برای دشمنان
امیر دریادار سیاری با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در روز‌های اخیر گفت: اجرای این رزمایش نشان دهنده توان دفاعی کشور است و به صورت سالیانه یا در مقاطع زمانی مورد نیاز برگزار می‌شود که هریک اهداف راهبردی و عملیاتی خاص خود را دارد.

فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با بیان اینکه در برگزاری رزمایش دو هدف راهبردی و عملیاتی را دنبال کردیم، افزود: در اهداف راهبردی توان بازدارندگی خود را بالا می‌بریم تا هر زمان در مقابل هر تهدیدی آمادگی مقابله را داشته باشیم و در اهداف عملیاتی، انواع و اقسام سلاح‌ها را به کار گرفته و آزمایش می‌کنیم.

وی ادامه داد: در رزمایش‌ها، آموزش‌‎ها را آزمایش میدانی کرده و به دفاع عمق می‌دهیم و هماهنگی بین نیرو‌ها را پیگیری می‌کنیم و با به کارگیری سلاح‌ها در کنار یکدیگر برمبنای اهداف از پیش تعیین شده سناریو‌های مختلف می‌نویسیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، حدود ۱۵۰ سناریو و ۵۰ تمرین برای نیرو‌های چهارگانه ارتش تعریف کردیم که همه این‌ها اجرا شد و به اهداف عملیاتی دست یافتیم. اهداف عملیاتی در مسیر اهداف راهبردی ماست که همه این‌ها نشانگر اقتدار ارتش بوده و بیانگر این واقعیت است که هرگونه تعرضی با جواب سخت روبه رو خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی خاطرنشان کرد: امروز ما در دریا‌های آزاد حضور داریم و امنیت خطوط مواصلاتی خود را در مقابله با پدیده دزدی دریایی در خلیج عدن تامین می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دریای سرخ، مدیترانه، دریای جنوب چین، اقیانوس هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و شمالی تا سن پترزبورگ و جنوب خلیج فنلاند توسط ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش به نمایش می‌گذاریم که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع کشور و راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش است.

دریادار سیاری نمایش اقتدار در دریا را نشان دهنده توان عملیاتی نیروی دریایی ارتش دانست و تاکید کرد: دیپلماسی دریایی می‌تواند بزرگترین پشتیبان کشور در حوزه اقتصاد و تامین امنیت حمل و نقل انرژی و کالا در دریا‌ها باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: