April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۱۵۳
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
0
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اعلام کرد که افراد اگر بعد از دریافت واکسن کرونا، عارضه‌ای برایشان رخ داد، می‌توانند به سامانه Salamat.gov.ir مراجعه کرده و آن را ثبت کنند.
نحوه ثبت عوارض واکسن کرونا در کشور

محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درخصوص وضعیت رصد عوارض واکسن کرونا در کشور، گفت: واکسن و واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت انسان‌ها و جلوگیری از مرگ‌ومیر بوده است. درباره واکسن‌های کووید فرآیند تولید تحت پروتکل‌های پیچیده و مراحل کاملا علمی است که طی فاز‌های انسانی، بالینی دو و سه ایمنی‌زایی و بی‌خطری واکسن بررسی می‌شود. هر واکسنی که مجوزمصرف برای عموم جامعه را دریافت می‌کند، واکسنی است که دارای اطمینان خاطر از سلامت آن هستیم.

وی در ادامه افزود: البته در مرحله مصرف هم نظام مراقبتی وجود دارد که عوارض احتمالی واکسن‌ها را رصد می‌کند. برای اینکه بتوانیم میزان گزارش درباره عوارض واکسن را در کشور دقیق‌تر کنیم، یک سامانه موبایلی و اپلیکیشن موبایلی هم راه‌اندازی شد که افراد می‌توانند به سامانه Salamat.gov.ir مراجعه کرده و اگر بعد از دریافت واکسن عارضه‌ای برایشان رخ داده آن را ثبت کنند.

زهرایی ادامه داد: بر این اساس تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن را ثبت کردیم که عموما خوشبختانه در حد عوارض قابل انتظار مانند درد محل تزریق، کوفتگی بدن، بی‌حالی، سردرد بوده که در حد دو تا سه روز این عوارض هم رفع می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تاکید کرد: در کنار فواید بسیار زیاد واکسن این عوارض قابل قبول است. تاکنون مجموعا نزدیک به ۹۷ میلیون کرونا در کشور واکسن تزریق شده و خوشبختانه عوارض ثبت شده کاملا قابل انتظار و قابل قیاس با مستندات بین‌المللی بوده و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: