کد خبر: ۳۶۴۲۲۹
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
0
مشاور رئیس جمهور انتصاب محمدرضا نوایی لواسانی را به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش؛ تحولی بزرگ در حوزه سرمایه گذاری این منطقه عنوان کرد.
منطقه آزاد کیش در آستانه ایجاد تحول اقتصادی
سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که عصر شنبه ۲۲ آبان در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، انتصاب محمدرضا نوایی لواسانی را به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش زمینه ساز تحولی بزرگی در حوزه سرمایه گذاری جزیره عنوان کرد. ایشان مدیری با تجربه و آشنا به مناطق آزاد هستند و از تجربیاتشان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه با تبریک به محمدرضا نوایی لواسانی به عنوان سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: ایشان از سوابق ارزشمندی در عرصه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغالزایی و مگا پروژه‌ها برخوردارند و این مهم سبب ایجاد تحول در بخش سرمایه گذاری کیش خواهد شد. پس از تبیین شاخص‌ها و استراتژی‌ها در قالب برنامه ریزی‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت، عملکرد مدیران مناطق آزاد ارزیابی می‌شود. در چند سال گذشته با ارزیابی‌هایی که انجام شده است در این زمینه از کمترین شاخص‌ها برخوردار بودند.

سعید محمد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول در مناطق آزاد، افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به اجرای طرح تحول در مناطق آزاد اقدام شود. با بهره گیری از شاخص ها، برنامه ریزی دقیق و دیپلماسی می‌توانیم نوع عملکرد مدیران را مورد ارزیابی قرار دهیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از تکمیل سامانه شفافیت خبر داد و خاطر نشان کرد: سامانه شفافیت با هفت خدمت رونمایی شد و هم اکنون پس از تکمیل با ۱۶ خدمت در دسترس اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

سعید محمد در این مراسم با بیان این که در سفر گذشته مشکلات و موضوعاتی که از سوی عموم مردم جزیره مطرح شد مورد بررسی قرار گرفته و با برنامه ریزی‌های لازم در سفر آینده گزارشی جامع در راستای حل مشکلات بومیان و مردم این منطقه ارائه خواهیم کرد.

گفتنی است در آئین تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست جدید، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، هیئت همراه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، جعفر آهنگران مدیرعامل وقت سازمان، ادارات، نهادها، نیروی‌های نظامی و انتظامی، شرکت‌های تابعه و برخی از ساکنان جزیره کیش حضور داشتند.

مسیر آینده کیش، توسعه، سازندگی و خدمت به همه اقشار است
شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سخنی از امیر مومنان حضرت علی (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر و تاکید بر انتخاب شایسته از میان یارانش بیان داشت:حضرت فرمودند "ای مالک به جمع ماموران خودرسیدگی کن، کار‌های خود را به دست نیکان آنان بسپار، نامه‌ها و نقشه‌ها واسرارت را به دست کسی بسپار که فضایل او از همه شایسته‌تر باشد، کسی که که احترام او را مغرور نسازد و در حضور دیگران گستاخ نباشد، کسی باشد که غفلت تو موجب نشود گزارش فرمانداران و نمایندگان و نامه‌های آنان را به تو عرضه ندارد و جواب درخور و شایسته تو برای آن‌ها صادر نکند. بدان بدترین مردم در نزد خداوند انسان یا مسئول منحرفی است که خود گمراه باشد و موجب گمراهی دیگران شود.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره در ادامه این مطلب افزود: امروز بار دیگر و برای چندمین بار در ده‌های گذشته در این تالار گرد هم آمده ایم تا مدیر جدید منطقه آزاد کیش را معرفی کنیم، موضوع عدم ثبات مدیریتی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی اهالی کیش در طول چند دهه اخیر بوده که وضعیت خوشایندی برای مردم به دنبال نداشته است.

وی همچنین با بیان اینکه مدیریت جزیره کیش به ساحل آرامش رسیده گفت: امید است این بار دوره مدیریتی کوتاه نباشد و دکتر لواسانی فرصت کافی برای اجرایی کردن برنامه‌های خود داشته باشد و این امر زمانی تحقق خواهد یافت که همه ما در همه مسئولیت‌ها جدای از هرگونه مباحث حذبی، سیاسی و گروه بندی‌ها رایج، دست در دست هم تنها برای سرافرازی و منافع ملی کشور عزیزمان تلاش کنیم.

شیخ یعقوب شمس در پایان با آرزوی توفیق خدمتگزاری در سایه عنایت خداوند متعال و رهبر فرزانه انقلاب برای همه مسئولان کشور ابراز امیدواری کرد: امید دارم به لطف الهی مسیر آینده کیش، توسعه و سازندگی و خدمت به همه فعالان، سرمایه گذاران و شهروندان به ویژه بومیان کیش باشد.


کیش با تلاش جوانان انقلابی در مسیر ترقی و رشد حرکت می‌کند
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه جزیره در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل این منطقه آزاد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت امام حسن عسگری (ع) نهاد امامت جمعه را متولی فرهنگ در جزیره کیش عنوان کرد و گفت: نهاد امامت جمعه مانند تمام دوره‌های قبل تمام قد در کنار مسئولان برای خدمت به فرهنگ و مردم جزیره ایستاده است.

وی افزود: به لطف خدا در دوره‌های مختلف این نهاد مقدس در کنار مردم و مسئولین برای ارتقا فرهنگ ناب اسلامی ایرانی تلاش کرده و در این دوره نیز به همین ترتیب خواهد بود و در جهت ارتقا سطح فرهنگ و به تبع آن ارتقا حوزه‌های مختلف کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام حسن زاده ضمن تشریح بخشی از فعالیت‌های دکتر لواسانی افزود:امیدوارم با عنایت خداوند متعال این جوان فعال و پرتلاش انقلابی در مسئولیت خود موفق باشد و زمینه‌های خوبی برای کار و تلاش و ترقی با حضورش در کیش فراهم شود.


برای حفظ بقای خودمان نباید از بیت المال هزینه کنیم
محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان که با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، عصر شنبه ۲۲ آبان در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، بر لزوم اهمیت امانت داری کیش تاکید کرد و گفت: اجازه نداریم برای حفظ بقای خود از بیت المال هزینه کنیم.

به گفته نوایی لواسانی برخی از موضوعات در این منطقه نهادینه شده است که با انقلاب اسلامی منافات دارد. آرامش هدفی است که مولفه‌های مختلفی از جمله "فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و سرمایه گذاری را افزایش خواهد داد.

نوایی لواسانی اظهار داشت: یکی از بزرگترین جنگ‌های اقتصادی در دنیا بین حق و باطل صورت گرفته و توفیق رزمندگی در این جبهه را داریم که با لطف الهی می‌توانیم در این مسیر سخت گام‌های موثری برداریم. با توجه به این که در دوره‌های گذشته به این منطقه کوتاهی شده؛ از سوی دیگر نیز برخی از مدیران دلسوز اقدامات ارزشمندی برای آبادانی و توسعه کیش انجام دادند.

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: به جز دوره کوتاه مدیریت جعفر آهنگران مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش، در سنوات گذشته با بد عهدی در امانت داری کیش بهترین امتیاز منطقه آزاد را ازدست دادیم در صورتی که این امتیازات می‌توانست رونق بخش جزیره باشد. واگذاری برخی از شرکت‌ها که نقش مهمی در رونق بخشی جزیره داشت مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

نوایی لواسان تاکید کرد: پس از گذشت سال‌ها از تاسیس منطقه آزاد کیش این جزیره باید مهد کارآفرینی می‌شود، متاسفانه تا کنون این مهم تحقق نیافته است.

گفتنی است در آئین تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست جدید، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، هیئت همراه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، جعفر آهنگران مدیرعامل وقت سازمان، ادارات، نهادها، نیروی‌های نظامی و انتظامی، شرکت‌های تابعه و برخی از ساکنان جزیره کیش حضور داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: