April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۲۳۴
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
0
رئیس جمهور روسیه روز شنبه طی سخنانی تاکید کرد که بحران امروز اروپا در خصوص پناهجویان بلاروس ناشی از سیاست‌های اشتباه اروپا و غرب در خاورمیانه است.
سیاست های غرب در خاورمیانه منجر به ایجاد بحران پناهجویان شد

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه طی سخنانی ادعای کمک مسکو به سازماندهی بحرانی را که صد‌ها مهاجر از خاورمیانه را در مرز بلاروس و لهستان گرفتار کرده است، رد کرد.

بر اساس این گزارش، پوتین با مقصر دانستن سیاست‌های غرب در خاورمیانه در ایجاد بحران کنونی مهاجرت از کشورها، منطقه به سمت بلاروس به ادعا‌های لهستان و دیگران مبنی بر همکاری روسیه با بلاروس برای فرستادن مهاجران به مرز‌های اتحادیه اروپا پاسخ داد.

وی در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی روسیه که امروز پخش شد گفت: "می‌خواهم همه بدانند. ما کاری به آن‌ها (بلاروس) نداریم.

پوتین در عین حال تاکید کرد که رهبران اروپایی برای حل بحران باید با «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس گفتگو کنند و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان آمادگی خود را برای این اقدام اعلام کرده است.

رئیس جمهور روسیه خطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که این بحران‌های فعلی مربوط به مهاجران از کجا آمده است… خود کشور‌های غربی، از جمله کشور‌های اروپایی (باعث آن هستند).

لازم به ذکر است، دولت بلاروس می‌گوید حدود ۲۰۰۰ نفر از جمله زنان باردار و کودکان در کمپ پناهجویان واقع در این کشور حضور دارند. از سوی دیگر، لهستان مدعی شده که بین ۳ الی ۴ هزار مهاجر در مرزمیان بلاروس و لهستان حضور دارند که هر روز تعداد بیشتری از آن‌ها وارد منطقه مرز می‌شوند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: