عملکرد بازار سرمایه در ۲۳ آبان ۱۴۰۰ نشان می‌دهد؛
کد خبر: ۳۶۴۲۸۰
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
با بازگشت اعتماد به بازار سرمایه مردم سرمایه‌های خود را وارد این بازار می‌کنند و در مسیر رشد و توسعه تولید و ایجاد اشتغال به کار گرفته می‌شود.
مردم دوباره به بورس اعتماد می کنند؟
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با رشد ۳ هزار و ۳۴۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۸۸ واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۷ میلیارد و ۲۸۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان در بیش از ۵۴۶ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های سیمان اصفهان، سایپا آذین و سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های صنعتی بهشهر، سرمایه‌گذاری شفادارو و سازه پویش بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران با معامله یک میلیارد و ۹۹۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۹ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان در ۲۸۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۱ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۵۲۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، بیمه کوثر و توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین امروز بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های صنعت روی زنگان، نیروگاه زاگرس کوثر و کشت و دامداری فکا بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در همین رابطه فرشاد به‌آبادی، کارشناس بازار سهام گفت: تا وقتی قیمت‌ها دستوری است نمی‌توان یک بازار قابل پیش‌بینی داشت. باید اعتماد به بازار برگردانده شود.

وی با اشاره به وضعیت بازار عنوان کرد: نمی‌توان نظر تخصصی ارائه داد. بازار امروز بسیار عجیب بود و فردا هم چه نمادهای خودرویی باز شوند چه نه، همین روند منفی ادامه پیدا می‌کند.

به‌آبادی با اشاره به اینکه دولت نباید برای بورس نسخه بپیچد، خاطرنشان کرد: بازار سهام یک موجود زنده است. نباید سر خود برای آن آنتی‌بیوتیک تجویز کرد. دولت باید اجازه دهد بورس مسیر خود را طی کند و نفس بکشد.

این کارشناس ادامه داد: متاسفانه با تصمیمات متناقض دولت بازار حساس شده است. بازار حساس تعادل و منطقی ندارد و یک روز مثبت است و یک هفته منفی.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: