April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۳۱۷
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
0

با عجایب و جاذبه های جهان آشنا شوید

اهل سفر هستید؟ تاکنون سراغ جاذبه‌های متفاوت جهان و ایران رفته‌اید؟ جاهایی که عقل جن هم به آن‌ها نمی‌رسد؟ جاهایی که هیچ مثل و مانندی ندارند و همه دوست دارند سراغش بروند. پیشنهاد می‌کنم تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا با عجایب و جاذبه‌های جهان آشنا شوید. جاذبه‌هایی که مطمئنم نمونه‌های آن را هیچ کجا ندیده‌اید!

مثلث برمودا

شاید خیلی‌ها نخواهند این واقعیت را بپذیرند که شرایط مثلث برمودا غیر منطقی است؛ اما حقیقت چیز دیگری می‌گوید. حقیقت این است که ده‌ها کشتی و ده‌ها هواپیما در این منطقه ناپدید شده‌اند و این مساله قابل‌انکار نیست. ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی قسمتی دارد که هرچیزی به آن‌جا رفته سالم برنگشته است.

مسائل متعدد و زیادی درباره شرایط مثلث برمودا وجود دارد. خیلی‌ها احتمال وجود موجودات فضایی را مطرح می‌کنند. خیلی‌ها معتقد هستند نیرویی فراتر از درک انسان‌ها در این نقطه فعال است. هرچه که هست تاکنون هیچکس پرده از راز این مثلث مرگ برنداشته است. شاید همین دلیل باشد که مثلث برمودا اینقدر شهرت دارد.

اهرام ثلاثه مصر

بخشی از عجایب دنیا در غریب‌ترین نقطه زمین یعنی آسیا واقع شده است. این‌که این نقطه کجاست تفاوتی ندارد؛ اما همه می‌دانند که اهرام ثلاثه جزو آن‌هاست. اهرام ثلاثه مصر جزئی از عجایب هفتگانه دنیا به‌حساب می‌آید. خیلی‌ها نمی‌دانند که این هرم ثلاثه توسط چه کسی ساخته شده است. خیلی‌ها احتمال می‌دهند که این ساختمان‌ها را انسان‌ها نساخته‌اند؛ زیرا حمل و معماری آن حجم از سنگ آن‌ هم در آن زمان و شرایط دنیا هیچوقت شدنی نبوده است.

شما می‌توانید عظمت بزرگ‌ترین سازه‌های جهان را در اهرام ثلاثه مصر ببینید. جایی‌که سنگ‌های بسیار بزرگی را به‌شکل یک هرم روی هم قرار داده‌اند و داخل آن را با راهرو‌های زیرزمینی و... به هم وصل کرده‌اند. این ساختمان‌ها که در اصل مقبره فراعنه مصر است، جایی همیشه موردتوجه گردشگران به‌شمار می‌رود؛ تا جایی‌که سالانه هزاران نفر برای تماشای آن راهی مصر می‌شوند.

جزایر قناری

بین همه جزیره‌های دنیا این جزایر قناری است که بهترین شرایط را دارد. جزایری بسیار دیدنی و خوب که شما می‌توانید با حضور در آن حس شادی را تجربه کنید. فکر کنم تاکنون اسم جزایر قناری را شنیده باشید. این منطقه معمولا محل تفریح و شادی افراد مشهور و معروف بوده و این مساله غیرقابل کتمان است. هر فصل هزاران فرد مشهور راهی جزیره‌های اختصاصی خود در این منطقه می‌شوند که البته امری طبیعی است.

جزایر قناری به مجموعه جزیره‌های هفتگانه‌ای گفته می‌شود که کنار یک‌دیگر در غربی‌ترین نقطه آفریقا قرار دارند. با این‌که قناری اسم یک پرنده است که اتفاقا همه ما هم آن‌ها را می‌شناسیم، به زبان بومیان این منطقه به معنی سگ شکاری است که قبلا در این منطقه رها بود. شاید تعجب کرده باشید؛ اما به‌همین دلیل به این‌جا جزیره قناری می‌گویند.

اگر قدمای جهان با ساخت اهرام ثلاثه نسل‌های بعدی را شگفت‌زده کردند، این ما هستیم که مفتخریم با آسانسور به طبقه دوم دنیا یعنی آسمان دست پیدا کردیم. آسمان‌خراش‌ها همیشه جزو لیست عجایب هستند و می‌مانند. فکر نکنم برای این نظر نیاز به دلیل خاصی باشد؛ اما در کل جهان موردهایی وجود دارد که از همه برتر است. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. آسمان‌خراش‌هایی که از همه بلندتر و بزرگ‌تر هستند:

برج تایپه 101

آسمان‌خراش تایپه 101 یکی از آن برج‌های بی‌نظیر و زیبایی است که جزو اولین آسمان‌خراش‌ها بود. این برج حدودا 500 متری که سال‌های سال به‌عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد، واقعا زیباست. طراحی آن از ساقه درخت بامبو الهام گرفته شده است. پیشنهاد می‌کنم در سفر به تایوان سری به این برج بزنید.

برج سی تی اف گوانجو

یکی از مهم‌ترین سازه‌های جهان در گوانجو چین ساخته شده است. ساختمانی بسیا بلند با 112 طبقه که بیشتر برای امور اقتصادی استفاده می‌شود. این ساختمان که احتمالا هشتمین برج بلند جهان است، منظره بسیار زیبایی را برای مردم به‌نمایش می‌گذارد. در این برج هتلی لوکس و یک مرکز تجاری بسیار بزرگ ساخته شده که حضور در آن خالی از لطف هم نیست.

برج ساعت عربستان

یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های عربستان و البته بلندترین برج‌ جهان که شهرت زیادی خصوصا بین مسلمان‌ها دارد، برج ساعت عربستان است. سومین برج بزرگ جهان سر از پشت کعبه درآورده؛ به شکلی که از هر جای جده به سمت مکه نگاه کنید، چشمتان به همین برج می‌خورد.

یکی از شگفتی‌های برج ساعت عربستان چیزی جز ساعت نصب شده روی آن نیست. تاکنون بزرگتیرین ساعتی که در جهان ساخته شده همین ساعت است. مجموعه‌ای از چرخ دنده‌های بزرگ که سه برابر بزرگتر از ساعت لندن است.

برج خلیه دوبی

نوبتی هم باشد، باید سراغ برج خلیفه دوبی برویم. برجی عظیم و بزرگ که تماشایش هیچ چیزی جز حیرت ندارد. حتما تاکنون تصویر ساختمانی بلند را دیده‌اید که بالای ابرها هم پنجره دارد. برج خلیفه دوبی همین برج است. ساختمانی بسیار بزرگ و دیدنی که برای رواج توریسم در دوبی ساخته شد و الحق‌والانصاف به بهترین شکل هم ساختند. این برج تا سال‌های سال بلندترین برج جهان می‌ماند.

اگر تاکنون سراغ عجایب دنیا نرفته‌اید، بهتر است یک تور عجایب هفتگانه برای خود درنظر بگیرید و همین الان بلیط آن را از علی بابا بخرید. کار سختی نیست فقط باید لیستتان را بنویسید و بلیطش را بخرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: