در بیست و پنجمین فروش فوق العاده رخ داد؛
کد خبر: ۳۶۴۳۳۲
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
0
بیست و پنجمین فروش فوق العاده ایران خودرو به رغم توقف افزایش قیمت خودرو در مبدا برگزار شد.
غیب شدن ۳۲۱ میلیارد تومان از درآمد ایران خودرو
بیست و پنجمین فروش فوق العاده ایران خودرو به رغم توقف افزایش قیمت خودرو در مبدا برگزار شد.

غول آبی جاده مخصوص چهارشنبه هفته گذشته همزمان با انتشار لیست جدید قیمتی خود، از طرح فروش فوق العاده خود نیز رونمایی کرد.

قرار بود در این طرح فروش چهار محصول رانا پلاس، پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما و گیربکس دستی، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک و پژو ۲۰۶ تیپ دو همگی با قیمت‌های جدید عرضه شوند.

اما توقف افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو توسط رییس جمهور سبب شد تا این خودروساز به رغم میل باطنی خود مجبور شود طرح فروش فوق العاده خود را با قیمت‌های قدیم برگزار کند.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در این طرح فروش در مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو عرضه کرد. بیشترین سهم از این تعداد عرضه به پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما و گیربکس دستی اختصاص داشت. غول آبی جاده مخصوص از این محصول خود ۴ هزار دستگاه در این طرح فروش خود عرضه کرد. سهم دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک نیز در این طرح فروش فوق العاده سه هزار دستگاه بود.

رانا پلاس نیز با تیراژ دو هزار دستگاهی در بیست و پنجمین فروش فوق العاده ایران خودرو حضور داشت، اما ایران خودرویی‌ها تنها ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو را در این فروش عرضه کردند.

اما این طرح فروش چه تعداد متقاضی را به خط کرد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع بیش از سه میلیون و ۴۷۶ هزار نفر برای در اختیار گرفتن ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصول عرضه شده ثبت نام کردند.

به طور متوسط برای هر دستگاه خودرو حدود ۳۶۶ نفر ثبت نام کردند.

در میان محصول عرضه شده بیش از یک میلیون و ۷۴۰ هزار نفر برای ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو نامنویسی کردند. پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما و گیربکس دستی دیگر محصول پرطرفدار فروش فوق العاده ایران خودرو بود. این خودرو توانست بیش از یک میلیون و ۳۹ هزار نفر را به خط کند.

در حالیکه رانا پلاس بیش از ۴۴۳ هزار نفر متقاضی به خود دید، اما دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک با حدود ۲۵۲ هزار متقاضی در قعر جدول جذب متقاضی قرار داشت.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص چنانچه می‌توانست فروش فوق العاده خود را بر اساس لیست جدید قیمتی برگزار کند از محل فروش این ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه بیش از دو هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان نقدینگی به حساب خود واریز کند. اما ابراهیم رییسی با دستورش باعث شد بیش از ۲۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از درآمد ایران خودرو غیب شود.

ایران خودرویی ها، اما توانستند از برگزاری آخرین طرح فروش فوق العاده خود بیش از دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان درآمد کسب کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: