April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۳۳۸
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
0
در صورتی که امروز دلار افت معناداری را تجربه نکند، سکه می‌تواند خود را به سوی مقاومت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت دهد.
قیمت سکه در برزخ
ارزش ذاتی سکه امامی بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد. این به معنای آن است که حتی فلز گران بهای داخلی از لحاظ ذاتی بالای سطح قیمتی حساسی قرار دارد که نوسان بالای آن می‌تواند زمینه ساز صعود قیمت تا محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شود.

با وجود اینکه ارزش ذاتی سکه، شرایط انتظاری برای رشد قیمت را نمایش می‌دهد، سکه می‌تواند به راحتی به واسطه افت قیمت دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد. به عنوان مثال، افت قیمت دلار به محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان می‌تواند ارزش ذاتی سکه را تا محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش دهد. در صورتی که اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۸ هزار تومانی کاهش پیدا کند، ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد رفت.

به این ترتیب می‌توان گفت یکی از عواملی که موجب شد سکه بازان خریدار در روز یک شنبه با احتیاط رفتار کنند و تمایل زیادی به خرید نداشته باشند، هراس از رفتار آتی قیمت دلار بود. به عبارت دیگر، سکه با اینکه ارزش ذاتی قابل توجهی داشت، از هراس افت قیمت دلار، با رفتار محتاطانه بازیگران مواجه شد.

در صورتی که امروز دلار افت معناداری را تجربه نکند، سکه می‌تواند خود را به سوی مقاومت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت دهد. حتی با فرض حباب یک درصدی، در صورتی که دلار در محدوده ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان قرار بگیرد، فلز گران بهای داخلی توان صعود تا محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان را خواهد داشت. البته ممکن است برخی از معامله گران خرید و فروش‌های جدی خود را به روز دوشنبه انتقال دهند. آن‌ها در انتظار وضعیت آغازین بازار طلا باقی خواهند ماند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: