April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۵۲۱
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
0
دبیرکل سازمان ملل از اتیوپی خواست هرچه سریعتر کارمندان بازداشتی این سازمان در آدیس آبابا را آزاد کند.

گوترش آزادی فوری کارمندان سازمان ملل در اتیوپی را خواستار شد

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، گوترش بار دیگر خواستار آزادی فوری کارمندان بازداشتی این سازمان در اتیوپی شده است.

طبق اعلام گوترش این کارمندان بدون هیچ اتهامی تحت بازداشت هستند و اتیوپی هیچ اطلاعاتی درمورد دلایل بازداشت آنها نداده است.

وی با بیان اینکه کارمندان سازمان ملل فعالیت‌های شفافی در اتیوپی دارند از آدیس آبابا خواست به امتیازات و مصونیت کارمندان بین المللی و اتیوپیایی احترام بگذارد و از آنها و دیگر کارکنان حوزه انسانی از جمله در برابر بازداشت خودسرانه حفاظت کند.

سازمان ملل روز دوشنبه از تداوم بازداشت ۱۰ تن از کارمندان خود در اتیوپی و آزادی ۳۴ تن از راننده‌های کامیون خبر داد که چند روز پیش توسط مقامات این کشور بازداشت شدند.

گوترش نسبت به گزارش ها درمورد بازداست‌های خودسرانه و بازداشت‌هایی که به دودستگی و خشم گروه ها در اتیوپی منجر می‌شود، ابراز نگرانی کرد و از مقامات آدیس آبابا خواست به حقوق بشر و حاکمیت قانون متعهد باشند.

وی با بیان اینکه درگیری نظامی موجب صلح پایدار و ثبات در اتیوپی نمی‌شود از همه طرف ها خواست به این درگیری پایان و اولویت را وصول کمک‌های انسانی قرار دهند.

گوترش گفت، چالش‌های اتیوپی تنها از طریق گفتگو میان همه اتیوپیایی‌ها قابل حل است.

در همین راستا، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل بابت تداوم بازداشت‌ها در آدیس آبابا و دیگر استان‌های اتیوپی ابراز نگرانی کرد و گفت، این موضوع نگران کننده است بخصوص که بیشتر بازداشتی‌ها احتمالا از تیگرای هستند و غالب آنها بابت وابستگی به جبهه آزادسازی مردمی تیگرای یا حمایت از این جبهه دستگیر شده‌اند.

وی افزود، طبق گزارش‌ها دستکم ۱۰۰۰ تن بازداشت شدند. برخی گزارش‌ها هم آمار بالاتر از این را نشان می‌دهند.

دولت اتیوپی روز پنجشنبه شروطی را برای مذاکره احتمالی با گروه‌های مخالف از جمله توقف حملات و عقب نشینی جبهه آزادسازی مردمی تیگرای از دو منطقه امهره و عفر و به رسمیت شناختن مشروعیت دولت تعیین کرد.

در مقابل جبهه مذکور هم خواستار اجازه ورود کمک های انسانی به تیگرای است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: