April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۶۴۵۴۷
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان داشت: با وجود افت قیمت طلا در بازار جهانی قیمت سکه در پشت خط صعودی شد. این افزایش قیمت می تواند واکنشی به نوسان قیمت دلار باشد.
افت قیمت طلا در بازار جهانی / صعود قیمت سکه
محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با پول نیوز اذعان داشت: در بازار ارز و طلای امروز قیمت طلا در حالی ارزان شد که قیمت دلار و قیمت سکه گران شدند. آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته، هر اونس طلا امروز با کاهش ۰.۱۲ درصدی، از ۱،۸۵۶ (یک هزار و هشتصد و پنجاه و شش) به ۱،۸۵۳ (یک هزار و هشتصد و پنجاه و سه) دلار رسید.

کشتی آرای گفت: همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۲۴ درصدی نسبت به روز قبل، ۵،۴۱۶،۰۰۰ (پنج میلیون و چهارصد و شانزده هزار) تومان معامله شد. دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۸،۲۸۰ (بیست و هشت هزار و دویست و هشتاد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۸ درصدی داشته است. دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۶،۶۳۴ (بیست و شش هزار و ششصد و سی و چهار) تومان رسید.

وی ادامه داد: سکه امامی از سوی دلار ترغیب به رشد می‌شود، ولی اونس طلا هدایت گر فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده‌های قیمتی پایین‌تر شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: دیشب در بازار پشت خطی، دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت و حتی توانست که از محدوده ۲۸هزار و ۳۰۰ تومان کند. توقف نزول دلار، حفظ حمایت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی و قرار گرفتن در جاده افزایشی این ارز موجب شد که انتظارات صعودی در بازار سکه نیز برجسته شود. با این حال، نوسانات نزولی اونس طلا زمینه ساز شکل گیری انتظارات کاهشی در بازار سکه شد. افت اونس طلا از این جهت برای بازیگران سکه اهمیت داشت که فلز زرد از انتهای هفته گذشته در مسیر صعودی قرار گرفته بود و امید معامله گران داخلی برای شکست مرز هزار و ۹۰۰ دلاری را بالا برده بود.

وی ادامه داد: هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۰۱ درصد افت به قیمت ۱۲۳،۴۷۰،۰۰۰‬ ‬ ریال رسید. هر عدد نیم سکه با ۰.۷۸ درصد افت به قیمت ۶۴،۵۰۰،۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۸ درصد افت به قیمت ۳۷،۷۰۰،۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۳ درصد رشد به قیمت ۲۳،۰۳۰،۰۰۰ رسید. قیمت هر دلار آمریکا با ۰.۱۳ درصد افت به ۲۷۹،۹۳۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۳۱ درصد افت به ۳۱۹،۳۴۰ ریال و قیمت هر پوند با ۰.۲۴ درصد رشد به ۳۷۹،۰۷۰ ریال رسید.

کشتی آرای توضیح داد: یورو در بازار آزاد امروز با افزایش ۰.۳۲ درصدی، از ۳۲،۰۴۰ (سی و دو هزار و چهل) تومان به ۳۲،۱۴۵ (سی و دو هزار و یکصد و چهل و پنج) تومان رسید. پوند امروز با افزایش ۰.۳ درصدی، از ۳۷،۹۱۶ (سی و هفت هزار و نهصد و شانزده) تومان به ۳۸،۰۳۳ (سی و هشت هزار و سی و سه) تومان رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اذعان داشت: ربع سکه چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ مصادف با ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۱ درصدی به ۳،۷۷۴،۰۰۰ (سه میلیون و هفتصد و هفتاد و چهار هزار) تومان رسید. هر سکه گرمی امروز با افزایش ۰.۰۸ درصدی، از ۲،۳۰۳،۰۰۰ (دو میلیون و سیصد و سه هزار) تومان به ۲،۳۰۵،۰۰۰ (دو میلیون و سیصد و پنج هزار) تومان رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: