مواردی هستند که توجه به آنها بسیار برای خودرو الزانی هستند از جمله این الزامات  میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمنی خودرو و جلوگیری از سرقت آن

بیمه شخص ثالث و بدنه

توجه به زمان تعویض روغن و فیلترها و سرویس سالانه در جهت جلوگیری از فرسودگی خودرو

تایرها و سلامت آنها در جهت جلوگیری از تصادفات و ...

سلامت باتری خودرو

توجه به این موارد باعث ایمنی و عمر بیشتر وسیله ی نقلیه ی شما خواهد شد.

در زیر به ضرورت هزینه برای این موارد خواهیم پرداخت.

برخی هزینه های به صرفه ای که برای وسیله نقلیه شما لازم و است

ایمنی خودرو

با افزایش جرایم و سرقت های پیاپی خودرو ها وظیفه ی ایمنی خودروی شخصی ما بر عهده ی خود ماست. هرچه بیشتر در جهت ایمنی خودرو هزینه کنیم در واقع به نوعی سود بیشتری کرده ایم زیرا این میزان هزینه در جهت جلوگیری از به سرقت رفتن خودرو و سرمایه ما بسیار ناچیز خواهد بود.

همه ما میدانیم که استفاده از ابزار ایمنی چقدر حائز اهمیت است.

در این میان میتوان به دزدگیر ها اشاره کرد. دزدگیر ها از ضروری ترین این هزینه ها محسوب میشوند.

دزدگیرها از انواع مختلف دزدگیرهای ساده با قابلیت کمتر تا دزدگیر های سیم کارتی و ردیاب ها با قابلیت های بسیار پیشرفته تری در قیمت ، مارک ها و امکانات مختلفی در بازار وجود دارند. جزییات کارایی هر یک از این دزدگیرها را در مقاله ای راجع به انواع دزدگیر توضیح داده ایم.

خرید دزدگیر خودرو علاوه بر ایمنی خودرو امکانات دیگری را نیز برای شما به ارمعان می اورند.

باز و بسته کردن درب های خودرو از راه دور

روشن و خانوش کردن خودرو از راه دور

کنترل سیستم گرمایشی و سرمایشی خودرو از راه دور

باز و بسته کردن شیشه های اتومبیل توسط ریموت یا به صورت اتومات در صورت قفل کردن درب های خودرو

امکان بررسی محل دقیق خودرو توسط مکان یاب ها

شنود کابین

و کلی امکانات جانبی دیگر که خیال شما را بابت ایمنی خودرویتان اسوده خواهد کرد.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در بالا باید گفت لوازم جانبی دیگری نیز هستند که یکبار هزینه کردن برای آنها به ایمنی ای که برای خودرو شما ایجاد میکند می ارزد.

از جمله این لوازم

قفل های پدال

قفل فرمان

قفل صندوق

قفل کاپوت

قفل پنل ضبط

و سایر قفل های این چنینی است.

ابن لوارم به سبب جنس فلزی ای که دارند اگر درست باز و بسته شوند خراب نمیشوند پس شما با یک بار خرید و هزینه برای آنها دیگر نیاز به هزینه ی مضاعف و خرید مجدد انها نخواهید داشت.

معمولا سارقین به دنبال خودروهایی هستند که باز کردن و سرقت انها سرعت عمل کمتر و ریسک کمتری نیاز داشته باشد. ولی با استفاده از این ابزار سرعت کار سارقان کند میشود و باید زمان ببستری صرف کنند تا بتوانند خودرو را به سرقت ببرند به همین منطور  از سرقت خودروهایی که ایمنی بالایی دارند به کل منصرف میشوند.

سرویس دوره ای و منظم خودرو

امروزه خودرو ها باید ویژه گی های بالایی داسته باشند تا بتوانند خریداران را راضی نگهدارند. ویژه گی هایی مانند ایمنی بالا، شتاب ، راحتی ، نداشتن الاینده های مضر زیست محیطی ، مصرف سوخت پایین ، زیبایی ظاهری و ... . برای هر یک از این موارد ویژه گی ها و قطعاتی برای خودرو تعبیه شده که هر کدام کار جداگانه ای انجام میدهند و گاهی به هم ارتباط دارند.

معمولا در دفترچه ی راهنمای خودروی شما اطلاعاتی از زمان سرویس هر یک از قطعات خودرو تنطیم شده که بر اساس اصطحلاک ، کیلومترهای طی شده ، زمان و ... متغیر هستند و باید به آنها توجه کرد.

معمولا مالکین خودرو این بخش را جدی نمیگیرند و تا قطعه ای به صدا در نیاید و یا کارکرد بخشی از خودرو مختل نشود به سراغ آن نمیروند که این اشتباه ترین کار ممکن است و هزینه های سنگینی را برای شما به وجود می آورد‌. همانطور که گفته شد گاهی قطعات با هم ارتباط دارند و توجه نکردن به قطعات هرچند کوچک ممکن است آسیب شدیدی به قطعات بزرگتر وارد کند و شما مجبور به تعویض کامل آنها شوید.

برخی هزینه های به صرفه ای که برای وسیله نقلیه شما لازم و است

سرویس های مشخصی که برای خودرو ها وجود دارند معمولا تعویض یا چک کردن قطعاتی چون : شمع موتور، پدال کلاچ، تسمه تایم، فیلتر سوخت، فیلتر هوا، روغن و فیلتر روغن، کیسه هوا، تسمه دینام، کویل، لوله و شیلنگ و اتصالات آب، جعبه فرمان، روغن هیدرولیک و چراغ هاست. پس توجه به این موارد هم هزینه ی کمتری برای شما در پی خواهد داشت و هم در نهایت عمر مفید وسیله ی نقلیه  ی شما را افزایش خواهد داد.

بیمه شخص ثالث و بدنه

یکی از صروری ترین هزینه ها برای خودرو و سرنشینان بیمه ها هستند. با افزایش قسمت خودرو و قطعات و لدازم ضروری آنها و همچنین افزایش تصادفات و خسارات ناشی از آنها داشتن این بیمه نامه ها انری ضروریست.

بیمه بدنه

بیمه بدنه تعهدی است که شرکت بیمه کننده در قبال دریافت مبلغ ماهانه  و یا سالانه ی مشخصی از دارنده ی خودرو ، خودرو را در قبال تصادفات ناشی از رانندگی بیمه کند. و در صورت بروز خسارت بیمه کننده میتواند با بررسی میزان خسارت توسط کارمنده مربوطه خسارت خودروی خود را از شرکت بیمه کننده دریافت نماید.

با توجه به افزایش روز افزون قیمت خودرو ها و همپنین افزایش تصادفات ناشی از رانندگی تمایل افراد به استفاده از این نوع بیمه به شدت افزایش پیدا کرده است.

بیمه شخص ثالث

ممکن است در تصادفات رانندگی خسارت های جبران ناپذیری به وجود آید که اجتناب ناپذیرند. پرداخت خسارت ها به ویژه خسارت های جانی توسط شخص میتواند غیر ممکن باشد . بیمه شخص ثالث به بیمه ای گفته میشود که هر گونه خسارات جانی و مالی اشخاصی که توسط راننده ی متخلف خسارتی به آنها رسیده است را جبران کند. اسن افراد میتوانند مسافران خودرو ، راننده و سرنشینان خودروی مقابل، عابرین پیاده و یا هر شخصی که به او آسیبی از جانب راننده ی متخلف رسیده است باشند.

بیمه شخص ثالث معمولا برای تمامی وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت ها، ماشین های سواری ، وسایل نقلیه عمومی ، باربری ها و... مورد استفاده است.

تایر ها و سلامت آنها

تایرها تنها وسیله ای از خودرو هستند که مستقیما با سطح زمین و جاده در ارتباط اند. تعویض به موقع تایر ها و اطلاع از وضعیت سلامت آنها به شدت در جلوگیری از آسیب به خودرو و سرنشینان موثر است و در  بروز  ایجاد حوادثی مثل ترکیدگی های ناگهانی در اتوبان ها و جاده ها و یا لیز خوردن در هواهای بارانی و بروز تصادفات و خسارات جلوگیری میکند. سلامت تایر خودرو در افزایش لذت رانندگی و کاهش سوخت مصرفی و افزایش ایمنی سرنشینان تاثیر بسزایی دارد.

عمر تایر خودرو

همانطور که در این مقاله از سایت NRMA بیان شده است، عمر تایر به عوامل متعددی وابسته است از جمله:

جاده های مسیر رفت و امد شما

 نوع و مدل خودرو

شرایط آب و هوایی

 کیفیت لاستیک ها و سرویس های مربوط به آنها

سبک رانندگی شما

تنوع خودروهای امروزی به شدت زیاد است به همین منظور تنوع در تایرها نیز بالاست. گاهی ما به نوع خودرو و سایز لاستیک مورد نیاز آن توجه نمیکنیم و تنها توجهمان بر روی قیمت تایر است در صورتی که تایر ها به لحاظ پهنا ، رینگ و فاق با یکدیگر متفاوتند. و باید لاستیک متناسب با خودروی خود را انتخاب کنیم.

لاستیک ها انواع مختلفی دارند برخی چهار فصل هستند و برخی به فصل گرما و سرما تقسیم میشوند یعنی با تغییر فصل باید آنها را تعویض کنید پس موقع خرید تایر به مشخصات فنی و فاکتورهای تاثیر گذار دیگر توجه نمایید.

باتری خودرو

شاید تصور شماهم مانتد عموم افراد از باتری و کارایی آن تنها استارت خودن ماشین و روشن کردن آن باشد. در صورتی که باتری خودرو کارایی هایی بیش از آنجه در ذهن ما هست دارد. در واقع باتری اتونلیل بازدهی و کارایی اکثر قطعات خودرو را بالا میبرد.

برق مورد نیاز برای کنترل  عملکرد بخش مکانیکی موتور خودرو توسط کامپیوتر ها و سنسورها نیز بر عهده باتری خودرو است.

بنابر این سلامت باتری اهمیت دارد ززرا که نواسانات ناشی از ضعیف شدن و یا خرابی آن میتواتد هزینه ها و مشکلات زیادی را برای شما بوجود بیاورد.

کیفیت بالا برای باتری اهمیت بسیاری دلرد زیرا در طولانی مدت میتواند عمر خودروی شما را کم کند. یک عامل مهم دیگر وابسته به باتری و ایمنی خودروی شما دزدگیر است که با باتری کار میکند پس در نتیجه ی خرابی و قطع شدن مککر آن دزدگیر شما نیز به درستی عمل نخواهد کرد

توان باتری با مدت زمان نصب .آن بر روی خودرو رابطه مستقیم دارد پس چک کردن باتری به صورت دوره ای بسیار الزامیست.

عواملی مانند:

رطوبت

درست شارژ نشدن باتری

لرزش و ثابت نبودن باتری در محل خود

گرمای زیاد

سولفات سرب

عملکرد ناقص دینام خودرو

سولفاته شدن باتری

عمر باتری را کاهش میدهد و یا موجب سوختن کامل باتری خودروی شما خواهد شد. با رعایت کردن نکات بالا و سرویس های مرتب میتواتید عمر باتری خود را افزایش داد.

مواردی مثل ردیاب خودرو از جمله مواردی است که هرچه برای آنها هزینه کنید به نوعی در طولانی مدت پس انداز کرده اید زیرا از مخارج گزاف ک ممکن است به وجود آید معاف میشوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: