کد خبر: ۳۶۴۶۴۳
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
0
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تأکید بر اینکه کارآفرینی در مناطق آزاد بدون اصلاح قوانین امکان پذیر نیست، گفت: دولت و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مطالبه اصلاح قوانین این حوزه را دارند.
اصلاح قوانین مناطق آزاد در دستور کار دولت
سعید محمد، دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و معاونان دبیرخانه در نشستی با حضور جمعی از نمایندگان و اعضای فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر رفع موانع و مشکلات موجود در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، خواستار اعلام مشکلات، چالش‌های اجرایی و دغدغه‌های فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران مناطق آزاد توسط نمایندگان خانه ملت شد تا برای حل و فصل آن‌ها برنامه ریزی و اقدام شود.

‌دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی تاکید کرد: دولت و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مطالبه اصلاح قوانین این حوزه را داشته و نیازمند کمک مجلس هستند، کارآفرینی در مناطق آزاد بدون اصلاح قوانین امکان پذیر نیست، این مهم باید به عنوان یک پروژه فوری در هماهنگی و تعامل با نمایندگان پیگیری شود تا گره کار این مناطق باز گردد.

‌محمد افزود: ارتقاء جایگاه دبیرخانه و سازمان‌های مناطق در برنامه هفتم توسعه برای توسعه پایدار ضروری است، این مهم از سوی دولت خاصه معاون اقتصادی رئیس جمهور و با کمک فراکسیون مناطق آزاد در حال پیگیری است.

وی در این نشست که با محوریت بررسی و ارزیابی طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد موضوع کمیسیون اقتصادی، لایحه اصلاح تبصره ماده ۲۳ برنامه هفتم توسعه و لایحه اصلاح بند الف ماده ۶۵ احکام دائمی برگزار شد تصریح شد: تکمیل و تأمین زیرساخت‌ها در مناطق آزاد یکی از ابتدایی رین ضرورت‌ها و ابزار‌های توسعه این مناطق است که با درج در تبصره‌های بودجه و تهاتر ممکن خواهد شد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: