کد خبر: ۳۶۴۷۰۵
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
0
میرزابیگی نوشت: اکنون خواسته تمام مدافعان سلامت، همان تحقق فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری و اجرای کامل قوانین پرستاری است.
درخواست سازمان نظام پرستاری از رئیس جمهور

محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در آستانه روز پرستار اظهار کرد: اکنون خواسته تمام مدافعان سلامت، همان تحقق فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری و اجرای کامل قوانین پرستاری است.

متن این نامه به شرح زیر است:

لیکن جناب آقای رئیس جمهور!

اکنون در آستانه روز پرستار

ملاحظه می فرمایید:علیرغم همه رشادتها و ایثارگری های این جماعت از جان گذشته؛ نه تنها مسئولین فعلی در عمل هیچگونه قدرشناسی نمی کنند، بلکه درمقابل چشم باز و تعجب و تاسف مدافعین سلامت؛ با تسری برخی مزایا مثل فوق العاده خاص به مشاغلی که به هیچ عنوان کل دوره خدمتی آنان با یک سال خدمات مدافعین سلامت، قابل مقایسه نیست باعث شده تا مدافعین سلامت با احساس عدم قدرشناسی از سوی مسئولان؛ خود رأسأ دست به کار شوند و کم کم اعتراضاتی شکل بگیرد که قطعا نه خواسته قلبی این عزیزان نه نظام پرستاری و نه خواسته هیچ دلسوزی در کشور و نظام اسلامیمان نیست.

بنابراین مستدعی است حضرت عالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و نقطه امید مدافعان سلامت و منتخبین قانونی آنها عنایت فرمایید :

۱. کمیته ای متشکل از دفتر حضرت عالی، نظام پرستاری، سازمان برنامه و وزارت بهداشت، رفاه و دفاع و…شکل بگیرد و به مسائل مربوط به مدافعین سلامت در حوزه های دولتی و غیر دولتی؛ کشوری و لشکری رسیدگی و برای حل آنها برنامه ریزی کند.

۲. موضوعاتی چون اعطای فوق العاده خاص، تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی، تمدید طرح، ۸۹ روزه و … هر نیرویی که در دوره کرونا؛ در بالین کار کرده بدون فوت وقت تغییر وضعیت پیدا کند.( با دستورالعملی که همین کمیته تهیه می کند )

۳. همچنین قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از روز پرستار امسال اجرا شود و بیش از این به تاخیر نیفتد.

این سه موضوع مهمترین موضوعاتی هستند که در بین مدافعین سلامت عزیز که در حال فعالیت بالینی به عنوان مطالبات درجه اول آنها مطرح است و با حل این سه مسئله و موضوع مهم، مدافعین عزیز سلامت به حداقل های مورد نظرشان خواهند رسید البته اعطای امتیازات ایثارگری برای آسیب دیده ها و همین طور خانواده های معظم شهدای نظام سلامت نیز جزو مواردی است که در اکثر کشورها مورد توجه قرار گرفته و به خصوص در ابعادی چون ( اضافه حقوق کرونا) اعطای فوق العاده سختی کار کرونا و اعطای مرخصی های اجباری به همراه برنامه های تفریحی و گردشگری که باعث بازسازی اوضاع روحی روانی مدافعین سلامت باشد، تاکنون در کشور ما اصلا به آنها پرداخته نشده و نگرانی های جدی وجود دارد که «عوارضی چون سندرم پس از سوانح و حوادث» سراغ مدافعین سلامت بخش ها و مراکز کرونایی بیاید که برای خودشان، محل کارشان و جامعه مشکل ساز باشد.

در پایان سازمان نظام پرستاری کشور که بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نماینده منتخب بالغ بر ۲۵۰ هزار کادر خدوم پرستاری عزیز است. ضمن اعتقاد کامل به راه حل های قانونی و اعتقاد به چهارچوب های فنی و کارشناسی حل مسائل بیش رو، اما نگرانی جدی و عمیق خود را از نوع رویکرد وعملکرد برخی مسئولان در دستگاه های کلان دولتی اعلام می کند و همراه و همگام عموم پرستاران ضمن آنکه پیگیر تمامی مطالبات و رفع موانع خدمتی این عزیزان جان بر کف است؛ از حضرت عالی تقاضا دارد؛ به این گونه مدیران که عمدتا در خارج از نظام سلامت اما موثر بر آن هستند، اجازه ندهید که وجهه مردمی دولت انقلابی و مردمی را درعرصه سلامت تضعیف کنند و باعث شوند تا با قیاس وضعیت نظام سلامت؛ وضعیت کارکنان؛ عملکرد آنها و سایر شاخص ها؛ خدای نخواسته دولت عدالت محور حضرت عالی را ضعیفتر از دولت‌های قبلی در ساحت سرمایه‌های انسانی حوزه سلامت معرفی کنند. از خداوند متعال سلامت و توفیقات روزافزون شما و تمامی دلسوزان نظام را خواستاریم.

محمد میرزابیگی

رئیس کل سازمان نظام پرستاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: