کد خبر: ۳۶۴۷۱۸
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
0
اوپک پلاس در ماه اکتبر باز هم کمتر از سهمیه تععین شده تولید کرد و ۱۱۶ درصد به قرارداد کاهش تولید پایبند بود.
تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر پائین‌تر از سهمیه تعیین‌شده
پایبندی ائتلاف اوپک پلاس به قرارداد کاهش تولید در ماه اکتبر برابر با ۱۱۶ درصد بود، درحالی‌که در ماه قبل‌از آن ۱۱۵ درصد گزارش‌شده بود. به‌این‌ترتیب به‌نظر می‌رسد این ائتلاف بازهم کمتر از سهمیه تعیین‌شده تولید کرده‌است.

تعهد کشور‌های عضو اوپک در ائتلاف اوپک پلاس از ۱۱۵ درصد ثبت‌شده در ماه سپتامبر به ۱۲۱ درصد در ماه اکتبر رسیده‌است، یعنی بالاترین رقم از اواسط بهار.

پا‌یبندی اعضای غیراوپک ائتلاف اوپک پلاس هم در اکتبر برابر با ۱۰۶ درصد بود یعنی کمتر از ۱۱۴ درصد گزارش‌شده در ماه قبل از آن.

گزارش ماهانه اوپک نشان می‌دهد ۱۰ کشور عضو اوپک در این ائتلاف همچنان با افزایش تولید خود تا سقف تعیین‌شده مشکل دارند.

تولید نفت خام اوپک در ماه اکتبر ۲۱۷ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲۷ ٫ ۴۵۳ میلیون بشکه در روز رسید، ولی هنوز هم با برنامه اوپک پلاس برای افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید فاصله دارد.

طبق قرارداد اوپک پلاس، اعضای اوپک در این ائتلاف باید روی‌هم‌رفته ۲۵۴ هزار بشکه در روز به‌صورت ماهانه افزایش تولید داشته باشند.

کشور‌های آفریقایی نیجریه، گابن و گینه استوایی در گروه اوپک نه‌تن‌ها نتوانسته اند به سهمیه‌های تولید خود پایبند باشند، بلکه کل تولید آ‌نها در ماه اکتبر نسبت‌به ماه قبل‌از آن کاهش داشته‌است.

تولید نفت خام و میعانات گازی روسیه به‌عنوان رهبر کشور‌های غیرعضو اوپک در ائتلاف اوپک پلاس برای دومین ماه پیاپی در اکتبر افزایش داشت و به ۱۰ ٫ ۸۴۳ میلیون بشکه در روز رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: