April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۷۲۸
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
ضعف قیمت طلا در بازار جهانی و پمپاژ اخبار مثبت در خصوص نقل و انتقالات ارزی موجب ترمز نوسان قیمت سکه خواهد شد؟
پمپاژ خبر‌های مثبت به بازار سکه؟ اثر عجز طلا برای قیمت سکه
سکه امامی در انتهای هفته نتوانست بالای خط ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قرار بگیرد. عدم حفظ خط یاد شده موجب شد که کمی انتظارات افزایشی در بازار کاهش پیدا کند. در واقع شرط فلز گران بهای داخلی برای بازگشت به مسیر افزایشی این است که در درجه اول خط ۱۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومانی شکسته شود.

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب شد فعالیت خریداران در بازار سکه کاهش پیدا کند، جوسازی معامله گران بزرگ پیرامون برخی از اخبار مثبت بود. به عنوان مثال، پرداخت بدهی ایران توسط عراق یکی از خبر‌هایی بود که مورد توجه معامله گران قرار گرفت. سخنگوی وزارت برق عراق عنوان کرده است که با ایران بر سر تعهدات خود درباره پرداخت همه بدهی‌های مربوط به واردات گاز و برق از ایران به توافق رسیده ایم و آماده پرداخت بدهی‌های خود هستیم.

در صورتی که امر یاد شده تحقق پیدا کند، وضعیت بازارساز از لحاظ ذخایر و درآمد‌های ارزی بسیار بهبود پیدا می‌کند و می‌تواند زمینه ساز کنترل بیشتر قیمت دلار شود. با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های رشد قیمت سکه، انتظار برای صعود قیمت دلار است، هر خبری که منجر به آرامش ارزی شود، خریداران را از بازار سکه نیز عقب می‌راند.

در کنار این، در بازار‌های جهانی هفته گذشته، طلا کشش زیادی برای افزایش قیمت از خود نشان نداد و همین عامل موجب شد که خریداران بازار سکه فعالیت خود را کاهش دهند. این اتفاق در حالی رخ داد که در انتهای هفته گذشته، جهش طلای جهانی یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه ساز صعود سکه بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: