April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۷۴۹
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
0
نایب رئیس اتحادیه طلای تهران بیان کرد: تقاضایی در بازار وجود ندارد. داد و ستدها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش زیادی داشته است.
بازار طلا راکد است
در ۲ روز پیش هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند ۳ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۳ روز پیش تا ۱،۲۵۰،۱۰۰ (یک میلیون و دویست و پنجاه هزار و یکصد) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ مصادف با ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ - با کاهش ۰.۷۸ درصدی به ۱،۲۴۰،۴۰۰ (یک میلیون و دویست و چهل هزار و چهارصد) تومان رسید.

بازار سکه و طلا در هفته پایانی آبان‌ماه روند نزولی داشت و با اینکه قیمت‌ها تحت‌تاثیر نرخ ارز و اونس جهانی طلا در ابتدای هفته افزایشی بود، سیر کاهشی را در پیش گرفت.

طلا روز پنج‌شنبه در بازار ایران اندکی ارزان شد. طلای ۱۸ عیار نسبت به اولین روز هفته ۳۵ هزار تومان ارزان شد و در آخرین معاملات با قیمت یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان معامله شد.

محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلای تهران به پول نیوز می‌گوید: تقاضایی در بازار وجود ندارد. داد و ستد‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش زیادی داشته است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلای تهران در ابتدای هفته به دلیل نوسان قیمت دلار و انس جهانی، طلا گران شد، اما در آخرین معاملات به دلیل افت قیمت دلار و انس جهانی طلا به یک باره روند کاهشی گرفت.

او توضیح داد: با کاهش داد و ستدها، حباب سکه در طول یک هفته اخیر به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است. این کاهش حباب سکه نشان می‌دهد تقاضایی برای خرید وجود ندارد. آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته به شرح زیر است: هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۷۳ درصد افت به ۱۲،۴۰۴،۰۰۰ ریال رسید. انس جهانی طلا با ۰.۵۹ درصد افت به ۱،۸۴۷.۱۳ دلار رسید. قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۷۵ درصد افت به ۱۲۴،۷۹۰،۰۰۰ ریال رسید.

وی ادامه داد: هر عدد سکه بهار آزادی با ۰۳۷ درصد افت به قیمت ۱۲۳،۰۵۰،۰۰۰‬ ‬ ریال رسید. هر عدد نیم سکه با ۰.۹۴ درصد افت به قیمت ۶۴،۰۰۰،۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۸۱ درصد افت به قیمت ۳۷،۰۰۰،۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۲۲ درصد افت به قیمت ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ رسید. قیمت هر دلار آمریکا با ۰.۲۶ درصد افت به ۲۷۸،۹۸۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۴۷ درصد افت به ۳۱۹،۱۵۰ ریال و قیمت هر پوند با ۰.۷۱ درصد افت به ۳۸۰،۵۱۰ ریال رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: