April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۷۹۵
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۳
0
گیاه و برگ‌های آفتابگردان برای سیستم گوارشی مفید بوده و دارای خاصیت تقویت‌کننده معده هستند.
اثربخشی گیاه آفتابگردان بر سیستم گوارش
 
آفتابگردان با نام علمی Helianthus annuus، گیاهی یک‌ساله و دارای ساقه راست، خشن و به ارتفاع ۲ متر است. این گیاه دارای خواص درمانی متعددی بوده و سرشار از ویتامین‌های A و B است.

گل‌های آفتابگردان تب‌بر است و از آن ماده‌ای تهیه می‌شود که آرام‌کننده درد‌های گوارشی است. آفتابگردان دارای خواص ملین و ضدیبوست، ضدعفونی‌کننده و موثر برای درمان زخم‌های سطحی، تقویت‌کننده معده و رفع‌کننده سنگ کلیه است و در عین حال، باعث پاک‌سازی مجاری ادراری می‌شود.

برگ‌های آفتابگردان دارای خاصیت تقویت‌کننده معده بوده و فشار خون را تنظیم می‌کند. ضماد برگ‌های آن نیز درد مفاصل، سیاتیک و نقرس را تسکین می‌دهد. ریشه آفتابگردان برای سیستم گوارشی مفید بوده و ادرارآور است. آب ریشه این گیاه، درد دندان را تسکین می‌دهد و شربت ریشه آن، مقوی قلب است.

دم‌کرده دانه آفتابگردان برای درمان اسهال خونی مفید است؛ به نحوی که بهتر است برای این بیماری ۵ الی ۱۰ گرم از دانه‌های آفتابگردان در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و با قند یا نبات استفاده شود. مغز دانه‌های این گیاه ۴۰ تا ۴۸ درصد روغن دارد و از دانه‌های آن برای تولید روغن استفاده می‌شود. شیره آفتابگردان نیز برای درمان آرتروز و رفع ناراحتی‌های مفاصل و کمر مفید است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: