April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۸۱۰
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
0
نقطه عزیمت چهلواره دوم انقلاب براساس بیانیه گام دوم، فرهنگ است و گزافه نیست که اگر بیان شود که اگر آموزش و پرورش درست اداره شود، کشور درست اداره خواهد شد.
اگر آموزش و پرورش درست اداره شود، کشور درست اداره خواهد شد
یادداشت اختصاصی، یوسف نوری، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ زیربنای انقلاب اسلامی است و هندسه تعلیم و تربیت تراز انقلاب اسلامی دغدغه بنیادین و ضرورت ناگزیر کشور است.

هم از این رو است که رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت مسئله اول در نظام ماست.

نقطه عزیمت چهلواره دوم انقلاب براساس بیانیه گام دوم، فرهنگ است و گزافه نیست که اگر بیان شود که اگر آموزش و پرورش درست اداره شود، کشور درست اداره خواهد شد.

متأسفانه انباشت مشکلات، دوری از برنامه‌های راهبردی، ضعف بودجه، وجود امواج ناموافق و تهاجم همه جانبه فرهنگی این دستگاه عظیم فرهنگی را از جایگاه شایسته خود دور کرده است.

اگر چه سرمایه عظیم نیروی انسانی و معلمان و اساتید تعلیم و تربیت و اندوخته‌های تربیتی و مدیریتی زمینه را برای ارتقاء و احیا فراهم ساخته است.

اکنون که با حسن نظر رئیس جمهور بنده، که چهار دهه در بدنه وزارت آموزش و پرورش افتخار حضور داشته ام، در معرض رای نمایندگان ملت قرار گرفته ام به خوبی به اهمیت این مسئولیت بزرگ آگاهم و از بُن جان خود را مهیای خدمت به دستگاه عظیم تعلیم و تربیت با هدف تحول اساسی و البته با رویکرد تعاملی نموده ام.
تحولی که بر پایه منطق و برنامه ریزی نوین و مطابق با اصول مترقی نظام تعلیم و تربیت اسلامی با چراغ راه منظومه فکری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از نیمکت و کلاس مدرسه آغاز و تا تربیت معلم و بازسازی ساختار آموزش و پرورش ادامه می‌یابد.

اینجانب ضمن قدردانی از نهادها، انجمن ها، تشکل‌ها و مجموعه‌های مختلف فرهنگی که با حُسن نظر نسبت به برادر خود، از تصمیم رئیس جمهور محترم حضرت آیت الله رئیسی استقبال نموده اند، لازم می‌دانم از نمایندگان معزز و محترم مجلس شورای اسلامی که نشان دادند با همه همراهی و همدلی با گفتمان انقلابی دغدغه آموزش و پرورش را دارند تشکر میکنم.

اگر چه در هفته جاری مصادف با تعطیلی مجلس شورای اسلامی شده است با این حال پیگیری و دقت نظر نمایندگان شریف ملت برای ارزیابی برنامه‌های بنده و سنجش سوابق و تجربیات و مداقه و تطبیق در توان مدیریتی و انطباق با ماموریت‌های بزرگ آموزش و پرورش را قدر دانسته و از خداوند متعال می‌خواهم که اگر توفیق خدمتگزاری در این سنگر مقدس را بیابم، همه جان و توانم را ارزانی این مسئولیت خطیر کنم تا ان شاء هم حافظ منزلت مقام بلند معلم و جوابگوی دغدغه‌های ایشان باشم و هم با اجرای مدبرانه سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش را در مسیر تعلیم و تربیت تراز انقلاب اسلامی قرار دهم.
 
منبع : یکتاپرس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: