April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۹۴۵
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
0

سمساری محله در تمامی مناطق تهران فعال میباشد

سمساری از آن شغل های قدیمی است که شاید زیاد به گوشمان خوش نیاید اما در وضعیت اقتصادی کنونی این شغل به یکی از مشاغل حیاتی تبدیل شده است و اصطلاحا کار راه انداز است. به عنوان مثال بسیاری از افراد در شهرستان ها به مشکل بر می خورند و مجبور هستند برای کار به شهرهای بزرگی مثل تهران بروند و مستقل زندگی کنند. از طرفی هزینه خرید وسایل نو و دست اول را ندارند؛ بنابراین می توانند از طریق سمساری ها وسایل مورد نظر را به نصف قیمت و حتی پایین تر اما با کیفیت مناسب تهیه کنند. زیرا افراد مرفه زیادی هستند که عادت دارند هر ساله یا چند سال یکبار بسیاری از وسایل منزل خود را تعویض کنند و وسایل قدیمی را به سمساری ها می فروشند.

سمساری چیست و چه مزایایی دارد؟

سمساری محله که  نوعی واسطه گری است که بیشتر برای خرید و فروش وسایل دست دوم منزل استفاده می شود. یعنی همانطورکه نزد املاک می روید تا خانه ای را بخرید، می توانید نزد سمساری وسایل خانه را تهیه کنید. اما تفاوت سمساری با مغازه های فروش لوازم خانگی مانند انواع لوازم برقی یا سرویس خواب و موارد دیگر این است که تمامی جنس های موجود در مغازه های سمساری برای مدتی چه کوتاه و چه بلند، توسط افراد دیگری استفاده شده اند و برای شما دست دوم محسوب می شوند. بسیاری از افرادی که می خواهند به کشورهای خارجی مهاجرت کنند و نمی توانند وسایلشان را با خود ببرند یا افرادی که از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند و عادت کرده اند هر ساله بخشی از وسایل خانه را تعویض کنند، آن ها را با قیمت پایین به سمساری می فروشند و پولش را نقدا و بدون دردسر دریافت می کنند.

سمسار نیز با توجه به کیفیت جنس و میزان کارکرد آن روی وسیله مورد نظر، قیمت گذاری کرده و کمی بالاتر از مقداری که آن را خریده به مشتریانی که به لوازم ارزان تر و دست دوم نیاز دارند می فروشد. تفکر اشتباهی که در مورد سمساری وجود دارد این است که تمامی لوازم موجود در آن کهنه و ازکارافتاده اند و یا بسیاری از افراد خرید وسایل دست دوم را کاری ناشایسته می دانند. اما باید این را بدانید با این که وسایل سمساری دست دوم هستند، اما لزوما همه آنها کهنه و به درد نخور نیستند. همچنین لزومی ندارد افرادی که برای کار یا تحصیل مجبور به زندگی در شهر دیگری هستند و به خصوص افرادی که قرار است بعد از مدتی دوباره به شهر خود برگردند در این وضعیت اقتصادی وسایل نو و گران تهیه کنند. بنابراین وجود سمساری ها برای بسیاری از افراد جامعه الزامی است تا بتوانند راحت تر زندگی کنند.

6.jpg

نکات مهم در هنگام خرید یا فروش کالا در سمساری ها

زمانی که شما می خواهید بخشی از وسایل زندگی خود را برای تعویض یا مهاجرت به سمساری بفروشید یا تعدای از وسایل مورد نیازتان را از سمساری تهیه کنید، باید به نکات زیر توجه کنید تا از خرید یا فروش خود احساس رضایت داشته باشید و این کار را با آگاهی کامل انجام دهید.

ابتدا به خوبی تحقیق کنید

این را بدانید که هیچ گاه فرد سمسار برای شما در مورد مقایسه قیمت ها صحبت نمی کند و تنها نظر خودش را اعلام خواهد کرد. بنابراین چه زمانی که می خواهید کالایی را بفروشید و چه زمانی که می خواهید کالایی را بخرید باید از قبل از چند فرد مختلف یا مکان های متفاوت در مورد قیمت آن پرس و جو کنید تا پول اضافه ندهید یا برعکس پول کمی دریافت نکنید. البته این واقعیت هم وجود دارد که هر سمسار بر اساس نظر کارشناسی خودش قیمت گذاری می کند. اما معمولا قیمت عرف یک کالا با کمی تحقیق مشخص می شود.

5.jpg

اگر فروشنده هستید باید از قبل در مورد قیمت کالا آگاه باشید

به وفور این اتفاق می افتد که فردی با سمساری تماس می گیرد. سمسار نیز به محل کار یا خانه او می رود اما هنگام اتمام معامله و پرداخت پول به دلیل این که صاحب اجناس از قیمت گذاری سمسار راضی نیست، معامله به هم می خورد. شما به عنوان فروشنده باید از قبل این انتظار را داشته باشید که قیمت اجناس شما بسته به کیفیت و میزان استفاده بین 25 تا 50 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

پس از خرید یا فروش دیگر به قیمت کالا فکر نکنید

شما باید زمانی که می خواهید یک کالای دست دوم را بفروشید یا بخرید در همان زمان معامله در مورد ارزش و کیفیت جنس آگاهی کافی داشته باشید. معمولا سمسارها جنس فروخته شده یا خریده شده را پس نمی دهند و پس نمی گیرند. پس زمانی که وسایل خود را فروختید یا وسایل مورد نیازتان را خریدید دیگر به قیمت آن فکر نکنید. همچنین اگر خودتان فروشنده هستید از قبل قیمت پیشنهادی آماده برای اجناس داشته باشید تا بتوانید به قیمت بهتری آن ها را به فروش برسانید؛ در این مورد بهتر است قیمت را کمی بالاتر بگویید. معمولا اگر خوش شانس باشید و سمسار مشتری اجناس شما را داشته باشد با قیمت پیشنهادی شما موافقت می کند یا نهایتا چانه کمتری در مورد قیمت می زند.

4.jpg

انتخاب بهترین سمساری در مناطق تهران

سمساریدر شهر تهران شهری وسیع و پرجمعیت است که به دلیل آلودگی هوا و ترافیک سنگین نمی توان برای انجام کاری مثل خرید و فروش وسایل از سمساری ها به همه آن ها سر زد. بنابراین بهتر است از قبل با سمساری های مناطق تهران آشنا شوید. در ادامه ما توضیحاتی در مورد سمساری های مناطق مهم تهران برایتان ارائه می دهیم.

سمساری جردن

جردن یکی از مناطق شمالی تهران است که معمولا افراد ساکن در این منطقه کاملا مرفه هستند و بسیاری از آن ها عادت دارند هر سال وسایل قدیمی خود را به سمساری جردن بفروشند و وسایل جدید خریداری کنند. اما این وسایل چندان کار کرده نیستند و نهایتا 2 الی سه سال و حتی یکی سال استفاده شده اند. بنابراین با اینکه می توانید وسایل بسیار شیک و نسبتا نویی را از سمساری های موجود در این ناحیه تهیه کنید، اما باز هم قیمتشان بالا هست.

سمساری سعادت آباد

سعادت آباد نیز یکی دیگر از مناطق گران و مرفه تهران می باشد. قطعا اگر به سمساری سعادت آباد سر بزنید اجناسی را خواهید یافت که نمی توان تفاوتی بین حالت نو و دست دوم آن ها پیدا کرد. بنابراین می توانید با قیمتی مناسب تر وسایل بسیار شیک که هنوز هم از مد نرفته اند را با کمترین خرابی و قیمت تهیه کنید. نکته هیجانی این جاست که بعد از اینکه از سمساری های این منطقه خرید کردید و وسایل را به خانه بردید اصلا مشخص نیست که آن ها دست دوم هستند.

 

سمساری شمیرانات و تهران پارس

شمیرانات یکی از مناطق شمالی تهران است که ساکنین خاصی دارد. معمولا در این منطقه خانه های بزرگ و تجملاتی زیادی وجود دارند که اگر قصد مهاجرت یا تعویض وسایل خود را داشته باشند، با سمساری شمیرانات تماس گرفته و وسایل بسیار گران قیمت و زیبایی را به نصف قیمت و یا حتی کمتر می فروشند. بنابراین اگر دنبال این هستید که هم وسایل دست دوم و ارزان تر و هم وسایل شیکی داشته باشید، رفتن به سمساری های این ناحیه پیشنهاد خوبی است.

سمساری ستارخان

یکی از بهترین محله ها در غرب تهران ستارخان است که از نظر رفاهی نسبتا امکانات خوبی دارد. اگر به سمساری ستارخان سر بزنید حتما اجناس با کیفیت بالا اما قیمت های مناسب زیادی به چشمتان می خورد. بنابراین درصورتی که می خواهید وسایل کهنه خود را تعویض کنید یا تنها برای چند سال در تهران زندگی کنید، سمساری های این منطقه بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند.

سمساری صادقیه

صادقیه نیز محله ای در غرب تهران می باشد که قبل از انقلاب به آن آریاشهر می گفتند و هنوز هم برخی از افراد به عادت قدیمی این محله بسیار زیبا را آریاشهر می نامند. این مکان از نواحی بسیار قدیمی تهران است؛ به همین دلیل وقتی به سمساری صادقیه سر بزنید، احتمال دارد که علاوه بر اجناس امروزی چشمتان به برخی اجناس بسیار قدیمی و عتیقه مانند بخورد که اگر سبک سنتی را دوست داشته باشید، می توانید برای دکور خانه خود از آن ها استفاده کنید.

 

 

سمساری محله  بهترین خریدار فرش و لوازم منزل شما

• با سابقه ۱۵ سال ثابت کرده ایم که بهترین خریدار در سریعترین زمان ممکن هستیم

• بازدید و قیمت گذاری رایگان

• فوری -منصف با یک تماس در محل شما حاضر می شویم

 

۳۳۳۸۰۷۵۹ شرق تهران جنوب و مرکز

۸۸۴۸۴۶۷۲ شمال تهران و غرب تهران

ارسال توسط تبلیغات در اینترنت الگانت وب

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: