April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۰۰۹
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
0
سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان معتقد است که حریف فردای تیمش (پرسپولیس) برابر هوادارانش بسیار با انگیزه بازی خواهد کرد.

منصوریان: پرسپولیس جلوی هوادارانش با انگیزه‌تر است/ ویلموتس، کلاه بزرگی بر سر فوتبال ایران بود

علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال اظهار کرد: بازی بسیار سختی خواهیم داشتیم. پرسپولیس از بازی‌های قبلش امتیاز کافی جمع نکرده و در این یکی، دو هفته، حرکت سینوسی داشته است. همچنین مقابل هوادارانشان با انگیزه بالایی بازی می‌کنند. به ما قرعه سختی خورده و در ۵ هفته بازی‌های سختی داریم. بازی سنگینی در زمین ساری داشتیم و هفته قبل هم مقابل تیم قلعه‌نویی بازی کردیم و امروز هم به مصاف تیم یحیی گل‌محمدی می‌رویم، هفته بعد باید به مصاف استقلال برویم و سپس به مصاف پیکان و سپاهان خواهیم رفت. لیگ هنوز خودش را پیدا نکرده است. در هر صورت تیم‌های بزرگ پایتخت، تیم‌های بزرگی هستند.

او ادامه داد: سعی کردیم آنالیزی نسبت به بازی این تیم برابر مس رفسنجان داشته باشیم. معمولا استقلال و پرسپولیس دو تیم ۱۱ تایی خوب در لیست خورد دارند. ما هم بضاعت مالی ما کم باشد و با هزینه پایینی تیم بسته باشیم. تا امروز هم شاید دریافتی نداشته باشیم اما شرایط ما در آبادان فرق دارد و مردم انتظار دارند ما بهترین باشیم و ما هم نگذاشتیم بازیکنانمان درباره این شرایط صحبت کنند. فردا هم برای مردم و آبادان می جنگیم. از ۲ ساعت بعد از بازی با گل‌گهر، آن بازی برای ما تمام شد و به بازی با پرسپولیس فکر می کنیم. از حرف‌های صدری لذت بردم که با تمام وجود از سرمربی ایرانی خود دفاع و حمایت کرد. در مجموع مهمترین مساله برای ما این است که اشتباهات فردی نداشته باشیم و دوندگی بالاتر از پرسپولیس داشته باشیم. اگر مقابل پرسپولیس، یکسری مسائل را رعایت نکنیم، تنبیه می‌شویم.

منصوریان اضافه کرد: سعی می کنیم روند خوب خود را ادامه دهیم. مهم این است که فضای روحی را چگونه برای بازیکنانمان تعریف و ذهنیت آن‌ها را مدیریت کنیم. قطعا تاکتیک ما مقابل پرسپولیس با دیدار با گل‌گهر فرق دارد و این قضیه برای همه بازی‌ها صدق می کنند. بازیکنان ما زحمت زیادی می‌کشند و به آن‌ها امیدوار هستیم. در تمام بازی‌ها نگاهی به هزینه‌های تیم مقابل نداریم. سقف فوتبال ایران ۶ ماه تلاش مداوم است و بالاتر هم نیست. هر بازیکنی ۶ ماه زندگی فوتبالی منظمی داشته باشد، به سقف فوتبال می‌رسد. جوانان ما باید به این سقف برسند و همین باعث شده که لژیونرهای خوبی داشته باشیم. بازیکنان فوتبال ایران شاید از نظر قیمتی متفاوت باشند اما کیفیت‌شان شبیه هم است.

او در خصوص حمایت نشدنش در زمان سرمربیگری تراکتور گفت: پدرم می‌گفت بدترین و پرعیب‌ترین آدم‌ها کسانی هستند که اطلاعات ندارند. بی‌اطلاعی عامل بدبختی است. طبق قوانین، من یک رای دارم و پولی برای تجدید نظر ریخته شده و آن هم احتمالا فایده‌ای نداشته باشد. من با کامرانی‌فر صحبت کردم؛ مثل این است که شما در دادگاه محکوم شوید، در دادگاه تجدید نظر محکوم شوید و دوباره به دیوان عدالت بروید و دوباره محکوم شوید. آن وقت شما اگر بخواهید دوباره شکایت کنید، ابتدا باید اشتباه قبلی خود را بپذیرید. شکایت به شکایت دیگری ربط ندارد. وقتی من از شما شکایت می کنم شما نمی توانید از شکایت من، شکایت کنید. آقایان قنبرزاده و سعید آذری از مدیران خوب این کشور هستند و واعظ آشتیانی هم جزو سرآمد مدیران است و آن‌ها مثل سایرین، مربیان را قربانی نمی‌کنند.

سرمربی صنعت نفت آبادان در خصوص این که شرایط پرسپولیس باعث می‌شود این تیم باانگیزه بیشتری مقابل تیمش ظاهر شود، اظهار کرد: ما نزدیک ۹ نفر عضو کادر فنی داشتیم و هر کسی تحلیل خود را داشت. شرایط پرسپولیس و استقلال فرق می‌کند. اگر ببرند، باانگیزه می‌آیند و اگر ببازند، زخم‌خورده می‌آیند. آن‌ها با بحران شروع می کنند و با بحران قهرمان می‌شوند. اگر از ۱۳۴۰ قهرمانی‌های لیگ شروع شده باشد، ۸۰ درصد قهرمانی‌ها برای استقلال و پرسپولیس بوده است. این اواخر سپاهان خیز بلندی داشته و شکل خوبی پیدا کرده است. هوادار تیم طاقت مساوی هم ندارد و ۵۰۰، ۶۰۰ پیشکسوت درجه یک باشد. مساوی برای این تیم‌ها می‌تواند بحران باشد و نتایج می‌تواند بحران ها را جمع کند. در تیم های دیگر شاید بحران بعد از ۵ شکست به وجود بیاید اما در سرخابی‌ها این اتفاق متفاوت است.

منصوریان درباره این که دیدار فردا می تواند پیش‌داربی باشد، افزود: ما برای خودمان فوتبال بازی می کنیم. در آبادان طرف یک هفته به شما یاد می دهند که نه قرمز، نه آبی، فقط زرد طلایی. آن قدر فشار بازی با پرسپولیس سنگین است که نمی‌شود به چیز دیگری فکر کرد. ما برای خودمان بازی می‌کنیم زیرا من در دلم، دینی را به این شهر حس می کنم. پایه‌های ما را ببینید؛ ۱۵ بازیکن سطح بالا اما با درآمد کم داریم و سعی می کنیم از آن‌ها استفاده می کنیم.

وی در خصوص این که ممکن است هفته بعد هوادارن آبادانی بتوانند به استادیوم برگردند، تصریح کرد: هوادار آبادانی باید بیاید. چیزی به اسم تست وجود ندارد. هوادار را نمی توانید پشت در نگه دارید. هوادار استقلال وقتی از بالا به پایین می آمد، برایش حمایت از تیم و دیدن بازی تیمش مهم بود. خود ما هم خوشحال هستیم که تحت فشار هوادار پرسپولیس قرار است بازی کنیم. ما ۵۰۰ هوادار داریم که حق آن‌ها است بیایند. ما نمی دانیم که چگونه آن‌ها را بیاوریم. ثبت نام که می‌کنند، پول را برنمی گرداند و مجبورید دوباره هزینه کنید و دوباره پول بریزید؛ مگر هوادار ما که از آبادان می‌آید، چقدر می‌تواند هزینه کند؟ من به مدیرعامل باشگاه هم گفتم که این کار را به باشگاه بسپارد. به نظر من چهارشنبه همه هواداران همه تیم‌های باید به استادیوم بروند. این که فقط هواداران استقلال و پرسپولیس به استادیوم بروند، عقلانی نبود. می‌توانستند به مردم ما بگویند که چه قدر باهوش هستند و هر کاری بگویید، انجام می دهند. باید جای هوادار را در دور تا دور استادیوم تعریف کنند زیرا آن ها نمی دانند کجا بنشینند. هفته بعد ما مقابل استقلال بازی داریم و مگر کسی می‌تواند مقابل هوادار آبادان را بگیرد؟ جوری که هواداران استقلال برای حضور در ورزشگاه می دویدند، مثل این بود که در جایی را باز کردند که کلی اجناس رایگان دارند. روز آخر به ما گفتند و این سخت و ما نمی دانیم کدام هوادار آبادانی است و کدام هوادار استقلال یا پرسپولیسی. اگر بلیت هوادار دست ما باشد، ما باید هزینه هوادار را خودمان پرداخت کنیم. بعد از پیروزی، خیابان‌های آبادان ولوله است. چرا یک بچه باید برای یک بازی ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند. من بچه که بودم، با نان پنیر و یک کلمن کوچک به ورزشگاه می رفتم و با ۱۵ تا تک تومانی به ورزشگاه می‌رفتم. ما هنوز نمی‌دانیم هوادار چه پتانسیلی دارد و چند سال است که در آسیا در آن مورد سرتر هستیم. استادیوم‌ها همیشه پر می شود. ما روش درآمدزایی از هواداران را هنوز بلد نیستیم.

سرمربی صنعت نفت آبادان درباره شرایط تیم ملی، اسکوچیچ و کی‌روش هم اظهار کرد: من یک بار با اسکوچیچ صحبت کردم. یکسری توقعات، او داشت و یکسری هم من داشتم. به لحاظ نتایج باید به او احترام گذاشت. وقتی سال ۲۰۱۲، من به عنوان سرمربی تیم ملی روی نیمکت دیدار با سوریه نشستم و کی‌روش روی سکوها بود، میانگین سنی تیم من بیشتر از ۳۳ سال بود. کاشته‌های آن آدم، الان قابل مشاهده است و بیشتر از ۲۰ لژیونر داریم. کی‌روش بازیکنان را مجبور می کرد که لژیونر شوند. نتایج اسکوچی خوب است و با وجود این که یک بار در یک برنامه درباره من حرفی زد که می توانستم شکایت کنم، به او گفتم چرا در کشور خودم این حرف را زدی؟ نتایج اسکوچیچ خوب است اما مقایسه‌اش با کی‌روش درست نیست. زحمات ۴ مربی تیم ملی را باید ثبت کرد. رایکوف، مرحوم دهداری، محمد مایلی‌کهن و کارلوس کی‌روش. در زمان مایلی‌کهن نسل تیم ملی عوض شد و کسی در زمان او جرأت نمی کرد امثال حمید استیلی را در خط هافبک بازی بگیرد و سراغ بازیکنان بالای ۲۸ سال می‌رفت. تیم امروز از تیم ۹۸ خیلی بهتر است. ما با ۵ لژیونر به جام جهانی رفتیم. فرآورده‌های لیگ آن قدر خوب هستند که آقای گل لیگ دعوت نمی‌شود. جهانبخش، طارمی و آزمون را در هر تیمی بگذاری، آن تیم بسیار زهردار می‌شود. من از کی‌روش حمایت می کنم و تفکرات او ۸ سال است که در ذهن من است. با وجود انتقاداتی که از اسکوچیچ دارم، مقایسه او با ویلموتس، بی‌احترامی به اسکوچیچ است زیرا این مربی بلژیکی درجه ۲ کلاه بزرگی به سایز ۲۲ بود که بر سر فوتبال ما گذاشتند. فرمانده تیم ملی قطعا سرمربی است و در مورد تاکتیک‌پذیری باید بگویم که امثال طارمی تاکتیک‌پذیر هستند که با رقم بالا او را می‌خواهند. به نظرم صحبت های اسکوچیچ ناقص منتشر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: