نوسان قیمت طلا زیر مرز ۱۸۰۰ دلار نوسان می‌کند
کد خبر: ۳۶۵۰۹۷
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
0
دولت هند در ۸ آذر مجموعه‌ای از مقررات در مورد رمزارز‌ها را بررسی می‌کند و اگر استفاده از ارز‌های دیجیتال در این کشور ممنوع شود، می‌تواند یک شوک منفی به بازار رمزارز‌ها وارد کند.
بازار ارز‌های دیجیتال چشم‌انتظار تنظیمات رمزارزی در هند
قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رساند و مرز ۱۸۰۰ دلار را از دست داد، قیمت طلا در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه عصر به وقت ایران ۱۷۹۲ دلار گزارش می‌شد و در بازگشت به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار ناکام بود. سیر نزولی قیمت طلا با انتشار خبر انتصاب مجدد جروم پائول به ریاست فدرال رزرو شروع شد. اخبار مثبت و منفی دیگری نیز برای طلا به چشم می‌خورد. برخی مقامات بانک‌های مرکزی دنیا همچنان بر گذرا بودن تورم و کاهش تورم در سال آینده تاکید می‌کنند و برخی دیگر معتقدند تورم از آنچه انتظارش را داشتند پایدارتر است. تحلیل‌گران اقتصادی نیز هنوز بر نقش مهم کاستی‌های سمت عرضه بر رشد قیمت‌ها تاکید دارند.

بازار ارز‌های دیجیتال چشم‌انتظار تنظیمات رمزارزی در هند
قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ و ۳۴ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۵۶ هزار و ۷۹۶ دلار قرار داشت و تغییرات مثبت محدودی را نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین ۱.۰۷ تریلیون دلار گزارش می‌شد و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز تغییراتی مثبت را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده بود و روی ۴ هزار و ۲۹۰ دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم به ۵۱۰ میلیارد دلار رسیده بود و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۷.۷ درصد گزارش می‌شد.
 

آیا هند یک شوک منفی به بازار ارز‌های دیجیتال وارد می‌کند؟

هند یکی از کشور‌هایی است که استفاده از ارز‌های دیجیتال در آن توسعه زیادی داشته است. دولت هند بار‌ها سیاست خود در مقابل رمزارز‌ها را تغییر داده است. در حال حاضر مقررات یا ممنوعیتی در استفاده از ارز‌های دیجیتال در هند وجود ندارد و حتی در مورد بازدهی بالای ارز‌های دیجیتال تبلیغات انجام می‌شود. مجموعه‌ای از مقررات در مورد رمزارز‌ها در ۲۹ نوامبر، مصادف با ۸ آذر توسط مقامات مسئول در هند بررسی خواهد شد و تحلیل‌گران این احتمال را مطرح می‌کنند که دولت هند ارز‌های دیجیتال را ممنوع کند. اگر این اتفاق بیافتد نقل و انتقالات بین بانک و زیرساخت ارز دیجیتال دیگر ممکن نخواهد بود و کسی که ارز دیجیتال دارد نمی‌تواند پول خود را به ارز دیجیتال تبدیل کند یا ارز دیجیتال را به پول تبدیل کند و به نظر می‌رسد اعمال این محدودیت به قیمت ارز‌های دیجیتال یک شوک منفی وارد کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: