کد خبر: ۳۶۵۱۴۰
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
0
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: ایران دارای ۵ تاکسی هوایی در کشور است که در حال خدمات رسانی هستند.
وجود ۵ تاکسی هوایی در کشور/ ظرفیت هر دستگاه ۱۰ نفر است
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با اشاره به روند فعالیت تاکسی هوایی اظهار کرد: این تاکسی‌ها به دو صورت برنامه ریزی شده و بدون برنامه ریزی، خدمت رسانی می‌کند که نوع اول سامانه‌ای است که توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی می‌شود و با برنامه ریزی به افراد در سفر و جابجایی آن‌ها کمک می‌کند، نوع دوم تاکسی هوایی، سفر و جابجایی غیر برنامه‌ریزی شده است که در هر زمان افراد به سفر اقدام می‌کنند.

او ادامه داد: برای مثال اگر فردی در یک روز قصد سفر از تبریز به آبادان و از آبادان به مشهد و در نهایت به مقصد اصلی خود را دارد، این به هیچ عنوان در یک روز اتفاق نمی‌افتد بلکه در دو روز انجام شود، اما به کمک این فناوری برنامه ریزی شده امکانش به وجود آمده است. ظرفیت تاکسی‌های هوایی معمولا زیر ۱۰ نفر هستند، اما در جا‌های دیگر ظرفیت تاکسی‌های هوایی تا ۵۰ نفر هم است.

منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: در شرایط کنونی، کشور ۷۵ فرودگاه وجود دارد که تنها ۲۰ درصد آن در زمینه تاکسی هوایی فعال است و ۸۰ درصد دیگر فعالیتی در این زمینه ندارند؛ بنابر این ایران برای فعال بودن در این زمینه زیرساخت دارد و برای راه اندازی آن‌ها هزینه‌های زیادی کرده است.

منطقی با اشاره به تعداد تاکسی‌های هوایی در ایران اظهار کرد: ایران ۵ تاکسی هوایی دارد که در کشور فعالیت و خدمات رسانی می‌کنند و به دلیل اینکه فعالیت آن‌ها اقتصادی نیست تعداد آن‌ها افزایش نداشته است. برای افزایش تعداد تاکسی‌های هوایی به دنبال تسهیلات هستیم تا بتوانیم این ۵ تاکسی هوایی را به ۱۰ الی ۲۰ تاکسی برسانیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: