کد خبر: ۳۶۵۱۴۲
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
0
رئیس دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: این کنگره در تاریخ ۱ تا ۳ دی با مشارکت محققان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
حضور محققان داخلی در دهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی
محمدتقی جغتایی، رئیس دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی با هدف توسعه و گسترش همکاری‌های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی و نیز انتقال تجارب و یافته‌های علمی با حضور دانشمندان علوم اعصاب، متخصصان علوم پایه و بالینی، دانشجویان دکتری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از اول تا سوم دی برگزار می‌شود.

او افزود: دمانس، اختلالات شناختی، حرکتی، عصبی و نیز تاثیر ویروس کرونا بر سیستم‌ عصبی از محور‌ و مباحث مهم این کنگره در حوزه شناخت و علوم شناختی است. در این همایش در مورد یافته‌های جدید در حوزه تحریکات عمقی و سطحی مغز بحث و بررسی خواهد شد و نتیجه تحقیقات دانشمندان داخلی در تولید ابزار‌های تحریکات مغزی نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

جغتایی ادامه داد: در این رویداد مهم علمی، متخصصان، صاحبنظران و اندیشمندان در حوزه‌های علوم اعصاب پایه و بالینی آخرین یافته‌های تخصصی و پژوهشی درحوزه‌های علوم اعصاب، علوم اعصاب شناختی، نقشه برداری از مغز، علوم اعصاب محاسباتی و نوروتکنولوژی را به اشتراک می‌گذارند.

رئیس دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی افزود: همچنین متخصصان برجسته علوم اعصاب از دانشگاه‌های معتبر داخلی و چندین کشور خارجی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در حوزه‌های علوم اعصاب در قالب سخنرانی ارائه می‌دهند و چندین پنل تخصصی نیز تشکیل می‌شود.

جغتایی گفت: علوم اعصاب به عنوان یکی از علوم استراتژیک و راهبردی مطرح است. در جریان این کنگره علمی، هفتمین دوره جایزه مغز وشناخت اهوازی ویژه پژوهشگران جوان نیز برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از اختلالات سیستم عصبی مسائل شناختی و اختلال در عملکرد‌های شناختی است، ادامه داد: با تشخیص به موقع بیماری‌ها و توانمندسازی شناختی می‌توان روند توانبخشی بیماران را تسهیل کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: