کد خبر: ۳۶۵۲۰۰
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
0
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی از افراد در فضاهای دانشگاهی متأسفانه مرعوب سیاست‌های سلطه‌گرانه کشورهای غربی هستند و همواره با فریادهای ناامیدکننده و یأس‌آفرین تلاش دارند تا جریان نخبگی کشور را دچار سرخوردگی و ناامیدی کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: عده‌ای تلاش دارند نخبگان را دچار سرخوردگی و ناامیدی کنند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کسانی که نخبگان کشور را ترغیب به رفتن به خارج می‌کنند خائن هستند، گفت: سالیان متمادی است که مقام معظم رهبری راه علاج حل مسائل کشور را توجه به علم و مقام استاد و دانشگاه دانسته‌اند، به گونه‌ای که بار‌ها در فرمایشاتشان تصریح کرده‌اند که باید مرز‌های علم توسط جوانان عزیز ایران اسلامی شکسته شود و ما بتوانیم در این رقابت نفس‌گیر در عالم امروز با توسعه روزافزون دانش‌های بومی و رسیدن به دانش‌های نوین سلطه و تحریم را بشکنیم و از آن عبور کنیم.

احمد راستینه ادامه داد: در این راستا توجه به دانشگاه در طول سال‌های گذشته در جمهوری اسلامی ایران یکی از نقاط عطف و تاریخی موفقیت این نظام و این انقلاب بوده به گونه‌ای که امروز با وجود دانشگاه‌های معتبر ملی که در تراز دانشگاه‌های بین‌الملل نیز مطرح هستند و با ظرفیت خیل عظیم دانش‌آموختگان فرهیخته و به دست آوردن دستاورد‌های کم‌نظیر در عرصه علم و دانش توانسته‌ایم یکی از کشور‌های با جهش بالای علمی در جهان در رقابت با کشور‌های مختلف جهان باشیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این اثنا برخی از افراد در فضا‌های دانشگاهی متأسفانه مرعوب سیاست‌های سلطه‌گرانه کشور‌های غربی هستند و همواره با فریاد‌های ناامیدکننده و یأس‌آفرین تلاش دارند تا جریان نخبگی کشور را دچار سرخوردگی و ناامیدی کنند و بعضا این افراد شبکه نفوذ دشمن در دانشگاه‌ها هستند.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: عده‌ای هم از سر غفلت بدون توجه به اثرات مشاوره‌هایی که می‌دهند، برخی از جوانان نخبه کشور را به مهاجرت از کشور تشویق می‌کنند.

وی افزود: مهاجرت از کشور اگر برای توسعه علم و فناوری و به دست آوردن ظرفیت‌های جدید و استفاده از ظرفیت‌های بزرگ علمی دنیا باشد، طبیعتا برای جمهوری اسلامی ایران بسیار می‌تواند اثربخش باشد، اما اگر این مهاجرت صرفا با ایجاد ناامیدی و یأس عدم توسعه علم و فناوری و تحقیر ظرفیت‌های بومی و درونی و ملی کشور را به دنبال داشته باشد، خیانت بزرگی است که متأسفانه توسط برخی به صورت سازماندهی‌شده صورت می‌گیرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنجایی که این حرکت به صورت سازماندهی شده و با برنامه‌ریزی برای کاستن از رشد علمی کشور صورت می‌گیرد مسئولیت وزارتخانه‌های متولی، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش و پرورش است که با چنین شبکه نفوذی به صورت جدی برخورد کنند و عوامل دامن زدن به این یأس و ناامیدی را شناسایی و با آن‌ها به عنوان خائنین به نظام، انقلاب و کشور برخورد کنند.

راستینه خاطرنشان کرد: آن‌هایی که به صورت ناآگاهانه و به علت عدم توجه به اثرات سخنشان در این زمینه سخن می‌گویند و نخبگان ما را به رفتن از کشور ترغیب می‌کنند، باید با بصیرت و با کلام نیرو‌های دلسوز ایران اسلامی به آن‌ها یادآور شویم هر کشوری که به داشته‌های خودش تکیه کرد و به ظرفیت‌های خود اعتماد کرد، زمینه رشد و پیشرفت برای آن کشور فراهم شد و از مرز‌های نظام‌های سلطه و فشار‌ها و تحریم‌ها خود را نجات داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتا این نگاه می‌تواند آینده ایران اسلامی را تضمین کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: