قراردادهای تهاتر مصالح ساختمانی یکی از انواع قراردادهایی است که این روزها بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما عدم دقت به نکات تنظیم چنین قراردادهایی باعث شده تا چالش‌هایی در این امر پیش بیاید. لازم است تا کاربران قبل از هر چیزی اطلاعات لازم درباره قرارداد تهاتری پیدا کرده و حتی بعد از دریافت خدمات مشاوره، دست روی معاملات تهاتری بگذارند. در غیر این صورت ممکن است چالش‌های زیادی پیش روی شما قرار گیرد. در این مقاله سعی داریم تا نگاه متفاوت‌تری نسبت به قراردادهای تهاتر مصالح ساختمانی از نگاه مجموعه بسپار داشته باشید. این مهم در نهایت باعث می‌شود تا شما اطلاعات لازم و کافی درباره این قراردادها پیدا کرده و در استفاده از آن‌ها نیز بهتر عمل کنید. با ما همراه باشید.

تهاتر چیست؟

تهاتر چیست و چرا در جامعه امروز از آن استفاده می‌شود؟ قبل از اینکه نکات مربوط به قراردادهای تهاتر مصالح ساختمانی را با هم مرور کرده و درباره این قراردادها بیشتر بدانیم، ابتدا لازم است تا یک تعریف مختصر از خود تهاتر داشته قرارداد تهاتری را تعریف کنیم. تهاتر به معنی تعویض کالا به کالا است. قرارداد تهاتری به قراردادی اطلاق می‌شود که در آن دو نفر متعهد می‌شوند تا کالایی را با قیمت و شرایط مشخص مبادله نمایند. یکی از رایج‌ترین انواع معاملات تهاتری مربوط به مبادله مصالح ساختمانی است. در این نوع قراردادها معمولاً فروشندگان مصالح ساختمانی بعد از تحویل محصولات خود، به جای دریافت پول نقد بخشی از ملک مورد نظر را دریافت کرده و از آن خود می‌نمایند.

چرا قرارداد تهاتری رایج شده است؟

قراردادها و معاملات تهاتری با اهداف مختلفی انجام می‌شوند. هر یک از این قراردادها بر اساس شرایط تنظیم شده و در نهایت می‌تواند برای هر دو طرف سودمند باشند. اهداف مربوط به چنین قراردادهایی معمولاً بسته به نوع قرارداد و کالاهای مورد مبادله دارد. از این رو به‌صورت خاص نمی‌توان برای آن‌ها اهداف تعیین کرد. برای مثال تهاتر مصالح ساختمانی معمولاً با اهداف زیر انجام می‌شود:

  • تأمین نقدینگی لازم برای انجام پروژه‌های ملکی و ساخت و ساز
  • فروش واحدهای مسکونی و اداری بیشتر
  • استفاده از سرمایه‌های دیگران برای ساخت و ساز و اتمام پروژه
  • شریک کردن سایرین در ساخت و ساز

این موارد را می‌توان از اصلی‌ترین اهداف قرارداد تهاتری دانست. اما این موضوع باید به‌صورت خاص نیز برای یک قرارداد ارزیابی شود.

چرا معاملات تهاتری رایج شده است؟

اهداف قرارداد تهاتری را برای تهاتر مصالح ساختمانی با هم مرور کردیم. این اهداف هستند که تعیین‌کننده دلایل استفاده از این نوع معاملات هستند. با توجه به اینکه نقدینگی در برخی مواقع بسیار کاهش پیدا می‌کند و کاربران نمی‌توانند برای اتمام یک پروژه نقدینگی لازم را داشته باشند و یا نگه داشتن چنین نقدینگی بالایی می‌تواند ضررهای دیگری برای آن‌ها به‌دنبال داشته باشد، از این رو قراردادهای تهاتری رایج شده‌اند.

کاربران با استفاده از این قراردادها سعی می‌کنند تا به جای اینکه نقدینگی بسیار سنگینی را در یک پروژه بخوابانند، با چنین فرآیندی در کنار عدم نیاز به نقدینگی بالا، پروژه خود را نیز پیش ببرند. اتفاقی که می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی را نیز برای هر دو طرف به‌دنبال داشته باشد. در قرارداد تهاتر مصالح ساختمانی فروشنده مصالح ساختمانی نیز می‌تواند با قیمت‌های پایین‌تری به خانه‌ها و ملک‌های مسکونی و اداری دسترسی داشته باشد.

کسب اطلاعات لازم برای قرارداد تهاتر مصالح ساختمانی

حال که با اهمیت معاملات تهاتر و مزیت‌های آن آشنا شدید، لازم است تا یک نکته مهم دیگر را نیز با شما در میان بگذاریم. برای اینکه بتوانید این قراردادها و معاملات را بدون هیچ مشکلی انجام دهید، نیاز به اطلاعات خواهید داشت و استفاده از منابع معتبر برای کسب اطلاعات درباره قرارداد تهاتری از این جهت مهم خواهد بود که کاربران می‌توانند اطمینان خود را نسبت به فرایند قرارداد بالاتر ببرند. این مهم نیز یکی از نکات مهمی است که معمولاً از شم کار بارن دور می‌ماند. بسیاری از افراد بدون توجه به اطلاعات لازم، از حول حلیم در دیگ افتاده و زیر برگه‌هایی را امضا می‌نمایند که در نهایت می‌تواند منجر به بروز مشکلات زیادی برای آنها از نظر مالی شود.

مجموعه بسپار یک مجموعه عالی برای نیازمندی های صنعت ساختمان و معماری است. این مجموعه به‌صورت حرفه‌ای و تمرکز در زمینه ارائه آگهی‌های مربوط به صنعت ساختمان و معماری فعالیت دارد. از این رو شما می‌توانید با استفاده از خدمات این مجموعه هم به اطلاعات خوبی درباره تهاتر مصالح ساختمانی برسید و هم آگهی‌های مربوط به این رده را برای اهداف خود دنبال نمایید. این مهم در نهایت می‌تواند گزینه‌های بهتر و عالی‌تر را پیش روی شما قرار دهد. دسترسی به چنین منبع اطلاعاتی می‌تواند برای افراد فعال در این زمینه بسیار عالی باشد. آگهی‌های درج شده در مجموعه بسپار کاملاً مطمئن بوده و می‌توانی دبه راحتی روی آن‌ها برای بستن یک قرارداد تهاتر استفاده نمایید.

کسانی که به‌دنبال تهاتر ملک خود با مصالح ساختمانی هستند، به آگهی‌های مربوط به این رده دسترسی خواهند داشت و افراد سرمایه‌گذار که مصالح ساختمانی در اختیار دارند، می‌توانند با ثبت آگهی‌های رپورتاژ خود در این مجموعه، خود را به سازندگان و دارندگان ملک‌های مسکونی مختلف متصل نمایند. با بسپار بهترین‌ها را ببینید، مطمئن‌ترین‌ها را انتخاب کنید و در نهایت حرفه‌ای قرارداد ببندید.

منبع: سایت بسپار 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: