April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۵۴۶
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۹
0
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بامداد پنج‌شنبه شاهد بارش‌های رگباری، وزش باد شدید موقتی، مواج و طوفانی شدن دریا، کاهش محسوس دما (بین ۱۰ تا ۱۵ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالاتر از ۱۳۰۰ متر با بارش برف و احتمال تگرگ هستیم.

برف و باران در راه مازندران

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگویی با هشدار سطح نارنجی (جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بامداد پنج‌شنبه ۱۱ تا صبح جمعه ۱۲ آذر ماه امسال شاهد بارش‌های رگباری، وزش باد شدید موقتی، مواج و طوفانی شدن دریا، کاهش محسوس دما (بین ۱۰ تا ۱۵ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالاتر از ۱۳۰۰ متر با بارش برف و احتمال تگرگ هستیم.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه بارشی سطح استان مازندران است، افزود: آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن و سیلابی شدن آب رودخانه‌ها (به‌ویژه رودخانه‌های نواحی مرکزی استان)، مه‌آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در جاده‏‌ها و محور‌های کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران، بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهر‌ها و مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها تاکید کرد و گفت: احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و آماده‌سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها از دیگر توصیه‌ها است.

این مسوول با اشاره به طوفانی شدن دریای مازندران، یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در آسمان مازندران هستیم.

*پرهیز از تردد‌های غیرضروری

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران نیز در ادامه با اشاره به نفوذ سامانه بارشی طی روز‌های پایانی هفته جاری، گفت: تاکید پلیس کماکان بر پرهیز از تردد‌های غیرضروری است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان از توقف به‌ویژه در مناطق کوهستانی خودداری کنند، گفت: بحث اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز توسط دوربین‌های نظارتی درحال اجرا است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: