April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۵۸۱
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
قیمت جهانی فلزات ارتباطی به تحریم‌ها ندارد. چنانچه فلزات در بازار‌های جهانی گران شوند، قیمت لوازم خانگی در ایران تغییری نمی‌کند.
لوازم خانگی ارزان می‌شود؟/ بازار لوازم خانگی همچنان راکد است
بازار لوازم خانگی همچنان راکد است. با وجود ممنوعیت‌ها قیمت لوازم خانگی نیز هر روز براساس نوسان قیمت دلار تعیین می‌شود.

فروشندگان می‎‌گویند کاهش قیمت لوازم خانگی مستلزم لغو تحریم‌ها و کاهش قیمت دلار است. این در حالی است که نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: برخی مردم توقع دارند با شروع مذاکرات لوازم خانگی ارزان شود. کاهش قیمت لوازم خانگی مستلزم لغو کامل تحریم‌ها و فراهم شدن زیرساخت‌ها است.

لوازم خانگی در شرایطی ارزان می‌شود که قیمت جهانی آهن، مس و بورد‌های الکترونیکی تغییر نکند. قیمت جهانی فلزات ارتباطی به تحریم‌ها ندارد. چنانچه فلزات در بازار‌های جهانی گران شوند، قیمت لوازم خانگی در ایران تغییری نمی‌کند. از طرفی تجار در جا به جایی انتقال ارز با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند. همچنین به دلیل شرایط تحریمی واردات قطعات لوازم خانگی از جمله کمپرسور از کشور‌های ثالث تهیه می‌شود و برای اینکه قطعه به دست تولیدکنندگان برسد برخی تجار مجبورند این مواد اولیه را در چند کشور جا به جا کنند. همین مساله باعث افزایش قیمت هزینه حمل و نقل و گرانی لوازم خانگی ایرانی می‌شود.

نوسان قیمت لوازم خانگی خارجی

محمد حسین اسلامیان توضیح داد: در زمان توافقات نیز لوازم خانگی در شرایطی ارزان می‌شود که قیمت جهانی آهن، مس و بورد‌های الکترونیکی تغییر نکند. قیمت جهانی فلزات ارتباطی به تحریم‌ها ندارد. چنانچه فلزات در بازار‌های جهانی گران شوند، قیمت لوازم خانگی در ایران تغییری نمی‌کند.
 
اسلامیان گفت: چنانچه نتایج مذاکرات مثبت هم باشد، یک سال زمان می‌برد تا بازار‌ها از جمله بازار ارز نسبت به این تغییر و تحولات واکنش نشان دهد؛ بنابراین مردم بدانند لوازم خانگی تا یک سال آینده ارزان نمی‌شود.

فروشندگان لوازم خانگی می‌گویند بازار راکد است و فعلا خریداری وجود ندارد. قیمت لوازم خانگی خارجی، اما به دلیل افزایش قیمت دلار لحظه‌ای در حال تغییر است. گویا قیمت لوازم خانگی ایرانی براساس نرخ مصوب عرضه می‌شود. نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به وضعیت بازار گفت: بازار راکد است. قیمت لوازم خانگی ایرانی نسبت به دو ماه گذشته تغییری نداشته است.

معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در اوایل آبان در یک ابلاغیه جمالی به مدیران عامل سازمان‌های مربوطه اعلام کرد، ثبت آماری و ورود لوازم خانگی با نشان تجاری و ساخت کشور کره جنوبی به محدوده مناطق آزاد ممنوع است. در همین رابطه با توجه به اینکه در بین اقلام وارداتی از محل این سهمیه‌ها لوازم خانگی کره‌ای نیز وجود داشت، اخیرا گمرک ایران نیز از وزارت صمت استعلام گرفته و اعلام کرده بود با توجه به دستور رئیس جمهور در نیمه شهریورماه برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی، این موضوع مورد توجه است که از اوایل سال ۱۳۹۷ لوازم خانگی جزو اقلام ورود ممنوع بوده و در حال حاضر ثبت سفارشی هم برای آن انجام نمی‌شود و هر گونه تنظیم اظهار، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص برای این گونه کالا‌ها ممنوع است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: