کد خبر: ۳۶۵۵۹۷
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
محمد تقی صابری، سفیر کشورمان در دوشنبه با محمد یوسف امام زاده، وزیر معارف و علم تاجیکستان دیدار کرد.

دیدار سفیر ایران با وزیر معارف و علم و تاجیکستان

محمدتقی صابری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در دیدار با جناب آقای محمد یوسف امام زاده وزیر محترم  معارف و علم زمینه های توسعه مناسبات علمی، آموزشی و فناوری ایران و تاجیکستان بررسی و تبادل نظر  شد.
اینجانب در این ملاقات  ضمن ابراز خرسندی از تحولات مثبت و روند رو به رشد روابط دوجانبه و ارتقای مناسبات دو کشور هم فرهنگ و هم‌زبان دو کشور، بر آمادگی "وزارت آموزش و پرورش" و "وزارت علوم، تحقیقات و فناوری" جمهوری اسلامی ایران را با وزارت معارف و علم جمهوری تاجیکستان در توسعه روابط در همه زمینه ها تاکید کردم.
جناب آقای امام زاده با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو ملت ایران و تاجیکستان، گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور را در حوزه های مختلف  ضروری دانستند.
اینجانب همچنین در این ملاقات نیز با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری دو کشور در عرصه های علمی، آموزشی و فناوری، اظهار داشتم: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ در این زمینه ها با کشور دوست و برادر جمهوری تاجیکستان، محدودیتی ندارد و تبادل هیئت های دانشگاهی و برگزاری مشترک سمینارهای علمی و نمایشگاه‌های معرفی دستاوردها و فعالیت‌های علمی، آموزش و فناوری به‌منظور معرفی آثار ممتاز و برجسته استادان و مفاخر علمی دو کشور را در توسعه و تقویت مناسبات دو کشور مهم دانستم.
 برگزاری اردوها، مسابقات و المپیادهای مشترک دانش آموزی و دانشجویی، سمینارهای علمی، ادبی و فرهنگی در موضوعات مورد علاقه در مجامع علمی و دانشگاهی دو کشور و استفاده از فرصت های مطالعاتی را از جمله برنامه‌های قابل اجرا برشمردم و آمادگی کشورمان را در جهت انتقال تجربیات در زمینه تاسیس و مدیریت پارک علم وفناوری، تالیف کتاب‌های درسی، استانداردسازی فضاهای آموزشی، برگزاری دوره های تربیت معلم و بهسازی منابع انسانی و آموزش های فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.
وزیر محترم معارف و علم تاجیکستان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد های مطرح شده، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات فی مابین در خصوص پیشنهادی مطرح شده و تقویت همکاری ها در عرصه علمی و آموزشی و فناوری اعلام کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: