April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۶۳۲
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
0
حجت‌الاسلام حسن شجاعی با تاکید بر اینکه غربی‌ها نباید در مذاکره با تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از زبان تهدید و هشدار استفاده کنند، گفت: طرف غربی باید تاکنون به خوبی فهمیده باشد که نباید با مقامات ایران تهدیدآمیز سخن بگوید.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰: برجام قابل احیاست
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که طرف غربی به طور کامل و عملی تحریم‌ها ایران را لغو کند، ایران هم همراهی می‌کند و برجام احیا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با تاکید بر اینکه غربی‌ها نباید در مذاکره با تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از زبان تهدید و هشدار استفاده کنند، اظهار داشت: طرف غربی باید تاکنون به خوبی فهمیده باشد که نباید با مقامات ایران تهدیدآمیز سخن بگوید.

وی با بیان اینکه قطعاً زبان تهدید و زور روی ملت ایران و به ویژه دولت انقلابی جمهوری اسلامی ایران تأثیری نمی‌گذارد، گفت: علی رغم اینکه در هشت سال گذشته دولتی غرب‌گرا در کشورمان بر سر کار بود، اما کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشار‌ها و تهدیدات مختلف دشمنان جمهوری ایران مقاومت کردند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید خروجی مذاکرات رفع کامل تحریم‌های ایران باشد، تصریح کرد: رفع تحریم‌ها باید به صورت نقد باشد و ما دیگر چیزی را به صورت نسیه از غربی‌ها نمی‌پذیریم.

شجاعی ادامه داد: در صورتی که طرف غربی به طور کامل و عملی تحریم‌ها ایران را لغو کند، جمهوری اسلامی ایران نیز همراهی خواهد کرد، برجام احیا خواهد شد و ما هم به اجرای تعهدات خود بازمی‌گردیم.

وی بیان کرد: در صورتی که رویکرد غربی‌ها مانند گذشته باشد و بخواهند باز هم خلف وعده کنند و تضمین عملی برای رفع کامل تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران ندهند، قاعدتاً جمهوری اسلامی ایران هم انگیزه‌ای برای ادامه مذاکرات و احیای برجام نخواهد داشت.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در یک فرآیند طولانی مدت، رفع تحریم‌ها را راستی آزمایی کنیم، گفت: غربی‌ها باید به صورت عملی به تعهدات خود پایبند باشند و جمهوری اسلامی ایران نیاز به کاغذ و امضای آنان ندارد، بلکه آنان باید در عمل به تعهدات خود پایبند باشند، به گونه‌ای که برای ملت ایران منافع اقتصادی به همراه داشته باشد.

شجاعی تاکید کرد: بنده این اطمینان را به ملت ایران می‌دهم که اگر برجام منافع واقعی برای اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته باشد، حتماً آن را احیا خواهیم کرد، اما اگر غربی‌ها باز هم به دنبال خلف وعده و وقت‌کشی باشند، ما نیازی به ادامه مذاکرات و امضای توافق جدید با آنان نداریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: